Bukefalos 28 år!

Tips på håruppsättning, anyone?

eve91

Trådstartare
Jag ska på bröllop i morgon och har varken tid eller råd att gå och göra någon snygg uppsättning hos en frisör, så nu undrar jag om det är någon här som har tips på hyfsat enkla frisyrer man kan göra hemma, och som inte kräver alltför mycket tid (eller skicklighet). Jag har provat att googla och youtubea men allt jag hittar där verkar det krävas så mycket hår till, vilket inte jag har :o
Jag har alltså väldigt tunt och fint hår, typiskt svennehår, som räcker ett par dm nedanför axlarna.
Jag vore supertacksam om jag fick lite tips på hur jag kan bära mig åt, gärna med bilder, jag är nog rätt trögfattad i det här sammanhanget :angel:
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Gör en inbakad fläta i underhåret, från öra till öra. Den bör vara ca 5-7 cm ovanför hårfästet i nacken. Locka sen allt hår med en vanlig locktång, efter det så är det bara att ta slinga och slinga och fästa upp i flätan! (Alltså att du fäster hårnålen i flätan, då håller det hur bra som helst.) Blir en super fin frisyr som inte gör något om den ser lite slarvig ut :)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Flätan ligger alltså osynlig under allt annat hår? :)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Den här är skitenkel och blir jättefin, man kan forma själv efter tycke och smak. Får alltid komplimanger när jag gör den här "ickeflätan".

Annars har de supermånga andra uppsättningar, varianter och frisyrer på sin youtubekanal. Har hittat massa tips och inspiration hos dem! :)

http://www.youtube.com/watch?v=SNbmKAb6W1E
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Kolla pinterest, där kan du hitta huuuuur mycket som helst. Jag sökte på "easy hairstyles for wedding" och det kom upp massor av fina frisyrer :)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Den här är skitenkel och blir jättefin, man kan forma själv efter tycke och smak. Får alltid komplimanger när jag gör den här "ickeflätan".

Annars har de supermånga andra uppsättningar, varianter och frisyrer på sin youtubekanal. Har hittat massa tips och inspiration hos dem! :)

http://www.youtube.com/watch?v=SNbmKAb6W1E
Den där ska jag helt klart prova!:)

Annars kan du ju be en kompis om hjälp, det enda som behövs är en dammsugare:angel:
http://www.youtube.com/watch?v=E7B_bYuLKV8

Utsläppt och en fläta i luggen kanske också skulle funka?
http://www.youtube.com/watch?v=pWD6S0inGoc (kanske inte bästa filmen men tjejen var så roligt hyper i början:D)

(och nu fastnade man i youtubes "hair tutorial-djungel" haha)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Tack för alla tipsen! Nu har jag ju snarare beslutsångest :D (Och i tutorial-djungeln, där fastnade jag också. Vem gör inte liksom?)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Följdfråga på frisyrtipsen, var hittar man genomskinliga små gummiband..??
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Äh, det har vi inte där jag bor :(

Stjäl tråden, tips på fin luggfläta till långt lockigt hår..?
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Borde finnas att beställa på någon webshop, lyko eller nån av de andra som har mycket skönhetsvarianter. Eller är det för bråttom för det?
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Lindex eller HM kanske kan ha? Med långt lockigt hår blir nog de flesta luggflätor fina! Kanske en waterfallbraid? Sök på det på youtube så får du se:)
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Jag är så jäkla dålig på att fläta, det är kruxet :p jag och sambon satt och kollade på den flätvideon som ligger i tråden, väldigt överens om att det är väldigt snyggt och han tyckte "gör en sån":D jag som inte ens kan göra inbakad fläta på mig själv! Får testa, jag har lite tid på mig
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Jag testade den där french messy braid, det blev rätt okej. Iallafall för att vara första gången.
1235901_4603470743705_1643369720_n.jpg
 
Sv: Tips på håruppsättning, anyone?

Glitter då? Där har de ju en del hårgrejer (var in där senast igår och panikköpte löshår, insåg att jag lär ha något att fylla ut mitt bebishår med om jag ska kunna göra nåt snyggt med det :angel: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förlåt min stress men mitt liv är så emot mig just nu att jag helt glömt av att det är nyår imorn och vi är bortbjudna på lite mer fancy...
Svar
8
· Visningar
3 111
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 377
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp