Tips på hundböcker sökes!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 803
L

LuddeLump

Jag vill ha en bok med all världens (nåja, nästan alla åtminstone) hundraser i.Det ska vara utförlig info (både utseende och sätt) och bild på varje ras. Nån som vet nån bra bok?

Sv: Tips på hundböcker sökes!

Jag har Hundar i Världen av Carl-Johan Adlercreutz.
Den tycker jag generellt ger bra info.
Men det är ju väldigt lite om varje hundras. Vill man gräva djupare får man söka på den rasen man är intresserad av.
Det som jag hört mycket dåligt om är Royal Canins olika forum (Böcker+internet) med ras info. Mycket som inte stämmer.

Tycker inte att det finns så många bra. Letar själv efter en sådan bok.

Men som ChristinA skriver så är Royal Canines rasböcker helt värdelösa. Det är dåliga bilder som inte är rastypiska och faktarutorna är uppåt väggarna fel.

jag har en bok som heter "alla världens hundraser" den är faktiskt superbra. den är uppdelad i olika kategorier, drivande hundar, terriers osv. den beskriver hur hundarna ska se ut exteriört och vilka färger som är accepterade, och lite historia om hur den uppkom och den den blev godkänd i sverige och så. den rekommenderar jag verkligen

Den bästa är den nyutkommna "All väldens hundraser" av Renée Willes.

Senast ändrad:

Jag tror att det är samma som jag har. Den är från ICAs förlag och jag tycker att den är jättebra. Jag tror den uppdateras med nya raser varje år.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 566
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 605
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 193
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka