Tips på innetäcke med hals..

Miss Sixty

Trådstartare
Jag vill ha tips på bra innetäcke med hals i 200-400g
Inte Shires för dom hållrt inte :crazy:

Tackar på förhand :bow:

Sv: Tips på innetäcke med hals..

Jag har ett Horseware Rhino Wug PLus, det är väl 300g tror jag... Mörkblått med silverkant.

Men mitt Shires med hals har hållit lika bra och även bättre.... :smirk: Plus att det har hela 500g fyllning.

Centaur skrev:
Jag har ett Horseware Rhino Wug PLus, det är väl 300g tror jag... Mörkblått med silverkant.

Men mitt Shires med hals har hållit lika bra och även bättre.... :smirk: Plus att det har hela 500g fyllning.

Jag har haft rätt många shires ttäcke men det har gått max 2 dygn sen är där stora rever i dom.
Alla mina andra innetäcken har hällt bra.

Jag tycker inte heller om Shires men då skall du ha haft extrem otur :crazy: Stora revor efter två dygn? Vad gör din häst egentligen?

Första som slår mig är shit var bor du egentligen där det är så kallt? Inne i ett stall på natten blir det ganska varmt trots att det är kallt ute. Om man täcker hela hästen så lär den bli hur varm som helst! Vanligtvis kan de avge värme från halsen, men du skall täcka den med? Ok, om du har en lättfrusen häst i utebox eller något.

Iaf så har horsewear, kolla deras hemsida.

Min häst är klippt och har haft eller har känslig nacke.
Blir väldigt lätt stel :crazy:

Vad har du för damp-häst om hon har sönder täcken efter 2 dygn?
Understimulerad eller?

om dina shires går sönder efter två dagar måste din hst göra ngt onaturligt med dem som de inte håller för. Alla dem som jag har har varit super :love:
Men event har ju några bra. Annars rambo.
och en sak till, varför klipper du om hon inte klarar av det och bli så stel i nacken?

Mina Shires täcken har också hållt fantastiskt bra! Jag har ett fleecetäcke ifrån Shires som jag haft i sex år, och använt nästan varje dag under långa perioder, och det är fortfarande helt och jättefint! Du måste ha haft otur och fått några måndagsexemplar, eller så är din häst helvild i boxen! ;)

För att återkomma till ämnet - Har inte Horseware några sådana innetäcken?

Jo som jag skrev så har Horseware ett sånt ja.... Kolla uppåt.. :angel:

Ang. hur varmt det är i stallet, många har ju kallstall, mitt stall är inte isolerad och dessutom i mur, så där är det ofta rundt nollan på vintern. Och noll grader inomhus är Kallt. Så då behövs det extra varma täcken.

Jag har aldrig, och lär väl heller aldrig förstå varför folk sätter på hästarna 400 grams termotäcken med hals INNE I STALLET :crazy: :confused: Och så talar man om att eftersträva hästarnas naturliga livsvanor..

Jag vet inte varför just shires går sönder för mig :crazy:
Alla abdra innetäcken har hållt super..

du är bara nedlåtande mot Shires :smirk:

Har för mig att Mark Todd har ett bra...

Asterix skrev:
du är bara nedlåtande mot Shires :smirk:

Jag tar inte någons parti i den här tråden, men hur fasen resonerar du?
Klart att hon inte tkr om Shires täcken, om dom nu går sönder helatiden!

Jag försöker inte eftersträva hästens naturliga livsvanor... Då hade man ju itne ens ridit dom.... (bara en tanke)

Till Miss Sixty: Jag förstår om du vill täcka ditt lilla gull ordentligt- speciellt om hon nu är svår att klippa. Det hade jag också gjort.
Kan du inte använda ett utetäcke inne också- de är ju garanterat tåligare i yttertyget så att de inte går sönder så lätt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
216
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 544
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
284
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka