Tips på innetäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare iinaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 718
I

iinaz

Jag har ett litet problem..

Jag har i vinter haft Amigo insulator på hästen inne på nätterna o det funkade bra till en början men sen så har han lyckats börja fastna med bakbenen (tror jag iaf) i mag-gjordarna så han sliter lös dom under natten o det känns ju som inge bra för det kan ju inte vara bra för han o hålla på o fastna i dom var o varannan natt.. :crazy:

Så jag tänkte höra om det finns ngn som har nåt tips på ett välsittande innetäcke som kanske bara har en mag-gjord? Eller nån som har nån annan ide? :confused:

Alla tips är välkomna!! :bow:

Sv: Tips på innetäcke?

Det är ju svansrem på täckena men jag kan ju inte klippa bort maggjordarna helt för då far ju täcket runt på honom?

Inte om du sätter på bensnören. I alla fall inte om täcket redan ligger bra. Du kan ju testa först att ha täcket utan gjordar med bensnören genom att rulla ihop gjordarna och fästa dem med tejp, så att du inte klipper av och det sedan visar sig att det inte funkade.

min har haft ulltäcke i stallet och det har bara bogspänne och ansvarem och de har suttit bra

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 847
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 468
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 211
Senast: __sofia__
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 280
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka