Tips på klickerträning!

Ireland

Trådstartare
Klickerträning är ju hur kul som helst! Har precis börjat träna med min 6 månaders valp och det går mycket bättre att träna med klicker än utan. Stor skillnad!
Nu tänkte jag ni kunde ge tips på saker jag kan lära han med hjälp av klickern? Just nu håller jag på att lära han att lägga sina leksaker i sin låda. Går bra :laugh: Men vill lära han mer av den typen av saker, utöver det vanliga som ligg, stanna o kom osv.
 
Sv: Tips på klickerträning!

Lägga i och ta ur tvätt i tvättmaskinen, plocka upp saker du tappar, släcka lampor, skicka honom till "dörren" eller till "kylskåpet". Många onödiga och nödvändiga saker går att lära dem :D
 
Sv: Tips på klickerträning!

hehe ja det finns ju en hel del saker faktiskt!
En sak jag undrar bara, det kan ju bli en hel del nya ord att lära sig, hur håller han reda på allt? Jag kan ju inte säga "stäng dörren" till allt?
 
Sv: Tips på klickerträning!

Han kommer lära sig att hålla skillnad på allting genom att läsa av ditt kroppsspråk och situationen.

Till min hund har jag "ta den" som både apport-kommando i lydnaden och till att plocka upp något när jag tappar.
Ändå vet han att "ta den" på lydnadsplanen betyder "utgå från mattes sida, spring och hämta apportbocken och sätt dig sedan vid mattes sida igen".
Medan "ta den" någon annan stans betyder "plocka upp lämplig sak och lägg den i mattes hand". :)

Ofta har man ju handtecken också till saker som inte är i tävlingssituationer. Typ "plocka ur" + peka med handen när hunden ska dra ur tvätten ur diskmaskinen.

Orden i sig är onödiga, det är tonfallet och kroppsspråket som säger till hunden vad den ska göra.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Pilot
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 081
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp