Tips på lekar i snön

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare KoFlickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 3 400
K

KoFlickan

Hejsan alla glada!

Min blandras tik älskar snö, när hon förstår att vi ska gå ut blir hon alldeles galen och dansar omkring vi dörren. Hon älskar att lek i snön, men min idéer har börjat att ta slut. Vi har mest letat godis i snö och sprungit efter snöbollar, men det skulle vara kul med något nytt. Så är det någon som har ett bra tips på aktiviteter man kan göra i snön, som inte är alltför svårt?

Mvh KoFlickan :)

Sv: Tips på lekar i snön

Klättra i snödrivor är jättekul! :D (är dessutom utmärkt sätt att träna musklerna på, märkte jag när min unga dåre såg ut som en body builder fram mot slutet av förra vintern) Sedan kan man ju leka på "alla vanliga sätt" bara att man är ute i snön och gör det.

vi brukar kasta snöboll men jag tycker det är lite elakt, de hittar ju nästan aldrig bollen;):devil:

förförra vintern provade vi dra lite släde, utan vikt, gick sådär, hon blev lite skrämd av att de följde med bakom henne, det roliga är att hon drar vagn utan problem;)
vi brukar vara ute mkt och då får hon bära klövjeväskan med lite småsaker i annars blir det mest bus i snön...

annars är vintern en tråkig årstid när det gäller djur tycker jag...

annars är vintern en tråkig årstid när det gäller djur tycker jag...

Jag tycker helt tvärtom, likaså min hund! Sommaren är ofta för varm för henne så hon orkar inte hitta på något förutom att möjligtvis bada. Och då är detta en hund som kräver stimulering. Men på vintern är vi båda två som barn tillsammans. Vi kastar snöbollar, jag sparkar upp snö på henne, kastar boll som hon oftast får leta upp i snön, klättrar i snövallar (gick visserligen bara förra året, innan har det inte varit så mkt snö här) springa och busa, brottas osv..

Jag förstår inte vad det är man inte kan göra när det ligger snö? Förutom möjligtvis spårträning om det är för djupt.

ja snön är kul en stund men mkt mer tycker jag inte.

det beror ju på vart du bor och vad du har för hund;)... min hund HATAR kylan. man får tvinga ut henne men väl ute är det kul en stund sen springer hon tillbaka till huset o krafsar på dörren..
hon tycker bäst om sommaren när hon kan vara i vattnet eller ligga i skuggan o spana in allt runtomkring, hösten o våren är bäst får då blir det massa spännande i skogen....:)

Jag förstår inte vad det är man inte kan göra när det ligger snö? Förutom möjligtvis spårträning om det är för djupt.

Har man hundar som fryser massor så kan man inte vara ute så jättelänge. Mina tex får köldkramp i tassarna om det är riktigt kallt. Kan tänka mig att vintern inte är jätterolig om man har tex.. nakenhundar.

Men visst är vintern fantastisk! Jag älskar vintern och det kändes så underbart nu när snön kom efter hösten. Jag var trött på grus och smuts inomhus och unghunden får tassproblem när det är blött ute, så nu håller vi på för fullt och försöker få ordning på det...
Allt blir vitt, ljust, vackert och man kan röra sig hur mycket som helst utan att svettas :D Dessutom är ser det ju häftigt ut när snön flyger om hundarna när de busar!

Tja, har du en sån som min lilla, som fryser så han får köldkramp i -10 trots strumpor och täcke, ja då är det inte så kul med snö och kyla, det är inte snön i sig som är problemet, det är kylan.

ja snön är kul en stund men mkt mer tycker jag inte.

det beror ju på vart du bor och vad du har för hund;)... min hund HATAR kylan. man får tvinga ut henne men väl ute är det kul en stund sen springer hon tillbaka till huset o krafsar på dörren..
hon tycker bäst om sommaren när hon kan vara i vattnet eller ligga i skuggan o spana in allt runtomkring, hösten o våren är bäst får då blir det massa spännande i skogen....:)

Mjo sån var min hund med. Men det växte hon ifrån eller något :D

Har man hundar som fryser massor så kan man inte vara ute så jättelänge. Mina tex får köldkramp i tassarna om det är riktigt kallt. Kan tänka mig att vintern inte är jätterolig om man har tex.. nakenhundar.

Men visst är vintern fantastisk! Jag älskar vintern och det kändes så underbart nu när snön kom efter hösten. Jag var trött på grus och smuts inomhus och unghunden får tassproblem när det är blött ute, så nu håller vi på för fullt och försöker få ordning på det...
Allt blir vitt, ljust, vackert och man kan röra sig hur mycket som helst utan att svettas :D Dessutom är ser det ju häftigt ut när snön flyger om hundarna när de busar!

Min får också köldkramp när det är för kallt, även om hon håller igång. Och skulle vi missa att raka hennes "kakmonstertassar" så har hon stora snöbollar i dessa även efter en kort kissobajspromenad. Men då ser jag bara till att hon har någonstans där hon kan gå av snön eller sätter på henne skor (det påminde mig, skor ska jag ju köpa :o) och ser till att hålla hennes tassar rakade eller duschar av dom efter promenaden :D

Tja, har du en sån som min lilla, som fryser så han får köldkramp i -10 trots strumpor och täcke, ja då är det inte så kul med snö och kyla, det är inte snön i sig som är problemet, det är kylan.

Jo, men min frågeställning var ju riktad till hundar som gillar snön men inte ägaren ;) Tinissens första inlägg tyckte jag antydde på att hennes hund inte hade problem med kyla, medan andra inlägget sa helt tvärtom. Jag svarade på första :)

nä hon har inga problem med kylan mer än att hon hatar den nästan jämt;) är det torrt och inte blåser går det vara ute och då hittar vi på saker som jag skrev i mitt första inlägg...

bonus-vinter-bild ;)

26455559.jpg

men roligast är o chilla med kompisarna;)
bjuder på lite bonusbilder...
27515694.jpg

27489705.jpg

27642285.jpg

27700193.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 637
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 944
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans... 2
Svar
30
· Visningar
7 584
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 097
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025