SkorpSmulan
Trådstartare
Natulan heter tabletterna som inte går ihop med tyramin.Är det Metotrexat du får? Har du påpekat för din läkare om att du inte mår bra? Har du något nummer du kan ringa? Det är kontraproduktivt att må så dåligt som du gör. Att gå ner i vikt är inte bra. Har du upplyst din läkare om att du tappat så mycket i vikt? Viss cytostatika doseras efter vikt. Det kan göra att man måste justera din dos.
Det finns knep och olika mediciner för att kupera illamåendet.
Kanske vore det bra för dietisten att veta att du har en historia av ätstörningar?
Det här behöver du inte svara på om du inte vill, förstår om det är för personligt och/eller att du inte vill outa dig för mycket. Vad är det du får behandling för och går du i Göteborg?
Beklagar att vårdens omhändertagande inte verkar vara så bra som det borde vara.
Oj vad jag har påpekat att jag inte mår bra, jag har bett om att få göra uppehåll för att jag inte står ut.
Fast oftast pratar jag med en sköterska och hon skriver inte det jag säger i journalen så jag vet inte vad som går fram till läkaren. Jag ska skriva ett brev till nästa gång så jag helt säkert får med allting.
Jag har ett nummer jag kan ringa men dom slutade ringa upp efter en liten konflikt med den ena sköterskan. Jag vet inte om det är därför men det känns som det. Jag kan lämna tre fyra fem meddelanden utan respons.
Jag har 4 olika mediciner som ska hjälpa mot illamående och magsmärtor och dom hjälper lite och en liten stund och det är då jag passar på att äta. Men illamåendet och magsmärtorna är alltid där konstant.
Jag är i Luleå. Långt från Göteborg

Jag får tre sorters cytostatika. Vinkristin i dropp.
Lomustin i tablettform och Natulan i tablettform.
Sex kurer ala sex veckor ska jag göra.
Senast ändrad: