Tips på milt shampo tack!

Zody

Trådstartare
Har insett att lilltjejen kommer behöva badas lite nu och då (just nu pga. bajseriproblem - det fastnar lätt lite i hennes päls där bak, och längre fram för att hålla pälsen i fint skick) och är inte alls så insatt i shampoutbudet som jag önskar att jag var.
Så, vad har ni för favoriter? :bump:

Sv: Tips på milt shampo tack!

Vad har hon för pälskvalitet? Den ser ut att vara ganska mjuk och silkig, då passar PCL bra som basschampo. Kom ihåg att skölja minst dubbelt så mycket mot vad du tror är lagom, och använd gärna balsam för att minska risken för tovor. Det finns spraybalsam som jag tror funkar helt ok (jag har ju korthår ;) ) så slipper man det extra badningsbesväret.

Sv: Tips på milt shampo tack!

För tillfället är den väldigt mjuk och silkig så du ser helt rätt :)
Skölja massor kommer jag ihåg från persern, mamma spenderade timmar i badrummet med honom :rofl:
Spraybalsam ska också införskaffas, har du några tips där? :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband