Tips på mineraler tack

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare BJÖRKIS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 634
B

BJÖRKIS

Letar efter mineraler med relativt högt innehåll av Fosfor, någon som vet något? Vore en fördel om det finns i pelletsform, har en häst som gärna sorterar annars.
Tack på förhand, Marie

Jag använder krafts pelleterade Miner Vit, innehåller:
Kalcium 55 g
Fosfor 65 g
Magnesium 60 g
Koksalt 125 g
Koppar (tillsatt) 900 mg
Selen (tillsatt) 15 mg
Kalciumpant -
Niacin -
Folinsyra -
Biotin -
Vitamin A 100 000 IE
Vitamin D3 10 000 IE
Vitamin E 5 000 mg
Vitamin C
Vitamin K3 -
Vitamin B1 -
Vitamin B2 -
Vitamin B6 -
Vitamin B12 -

Vitamingaranti 9 månader

Mina kräsna arabisar pillar i sig de, blandat med torr krafft groov i pyttemängder ( 1 dl groov, 1 dl mineraler..)

Tack, men jag behöver ändå få i dem lite mer Ca, och med Miner Vit kommer jag inte upp i önskad mängd. Dessutom vill jag ha något som inte innehåller alltför mkt Mg, det har jag redan tillräckligt av.
Inte lätt det här minsann.

Man få inte vara alltför petig o tro att allt måste stämma på millimetern. Strunta i ett eventuellt Mg överskott ge miner vit så att det täcker kalkbehovet. Eftersom jag inte vet dina förutsättningar kan jag förståss inte vara säker på att detta blir rimligt men överdriv inte räknandet.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 017
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 196
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa... 2
Svar
32
· Visningar
1 394
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Betäckning 2024 - föl 2025
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka