tips på mörkbruna träns..

Kivina

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder vill jag ha tips på riktigt mörkbruna dressyrträns, med möjlighet att köpa till remontgrimma i samma märke. Tränset ska ha spännen i stål (silver).
Får ligga i 1000:- klassen.

Även tips på dressyrgjordar i mörkbrunt.

Jag har en FB capriole som är mörkt-mörkt brun, och är så gott som omöjlig att hitta matchande grejer till känns det som..

lägg gärna in bilder alt. länkar!

Tack
/Carran

Sv: tips på mörkbruna träns..

Hubertus har mörkt-mörkt brunt träns. Ingen aning om det finns remontnosgrimma dock. Jag köpte ju en HUbertussadel i - just det - mörkt-mörkt brunt, ser svart ut i vissa ljus till och med. Hopplös att hitta tillbehör till (jag kör med nyansskillnader i de bruna tillbehören nu, ekonomin tillåter inte Hubertustillbehör rakt av). Iaf stod jag och klämde på ett träns i exakts amma mörka-mörka nyans, men för dyrt för moi. Kostade 800 - 900 kr fast hade då engelsk nosgrimma. Stålspännen var det i alla fall (jag vägrar ha mässing och hade inte kollat på det om det varit mässing)

Men kolla upp Hubertus grejer är ju ett tips, de borde ligga i rätt prisklass. Nu vet jag inte om de har t ex sadelgjordar, men de har stigläder i samma mörka nyans iaf.

Vet du några lika mörka i BILLIGARE prisklass så hojta - då är JAG intresserad! Har ju samma problem som dig men mindre budget..

åååh tack för tipset! Det ska kollas upp på en gång! Förhoppningsvis ska det finnas på nån av shopparna i Umeå..

Min sadel har nog exakt samma nyans som din.. alltså svart i vissa lägen.. och hitta en dressyrgjord i rätt mörka nyans känns som en omöjlighet, så just nu har jag en smutsig :angel: svart, som ser nästan brun ut.. :rofl:

Fick iofs ett bud på sadeln i förrgår, funderar på att sälja faktiskt.. Men hästen är kanonsnygg i brunt.. :love:

Som sagt, Hubertus har sk. "Dressyträns". Hubetus Classic är ett träns med aachennosgrimma (en bred sådan). Det kostar oftast runt 1000 - lappen dock så är det oftast utan tyglar. Skulle själv köpa ett sådant på Henrikssons Ridsport eftersom de sålde ut sina för 895:- men tyvärr var de slutsålda när jag väl kom dit :(

Men alla Hubertus Classic finns i brunt och svart med Stålspännen. Nu kommer det även komma nya träns från Hubertus, bl.a. ett nytt rundsytt kalassnyggt :d och ett med mässingsspännen.

Men jag vet också att jag sett en remontnosgrimma från Hubertus. Jag tror att de säljer den vid Ryttare & Häst på Flyinge, du får gå in och kolla själv på:
www.ryttare-hast.se dock så är det ganska dyrt där.

Men där du hittar Hubertus Classic tränset, alltså i de butikerna kan dom säkert ta hem remontnosgrimmor från Hubertus också!

Hubertus, Stübben m.fl. har sadelgjordar - kolla med närmsta ridsportbutik du känner till som saluför deras produkter dom kan säkert ta hem en gjord åt dig om det är så.

Jacson har också en del träns med bred nosgrimman, alltså vilka man skulle kunna kalla för dressyträns. Jacson har oerhört många prisvärda produkter! Sadlar, gjordar, träns,
ridkläder, täcken etc. Listan kan göras lång! Deras träns brukar kosta runt 200-500:- ungefär. De har även kompletta kandar för under 600:- då inkl. kandartyglar. En del träns går det även att få vit fodring på och deras träns finns med Både Mässings eller Stålspännen. Jag har själv Jacson Bohemetränset som jag köpte, detta tror jag gav under 250:- för (exkl. tyglar, köpte till vävribbtyglar för 95:-) och sedan köpte jag en lös remontnosgrimma också. Beställde även en mörkbrun Jacson dressyrgjord vid samma tillfälle samt stigläder med nylonkärna. Jag är jättenöjd med alla mina grejer, jag tycker att jag fick mycket för pengarna.

www.hippomarket.com hittar du många utav Jacsonsprodukter. Det finns en dressyrgjord med resår på ena sidan och en annan med resår på båda sidorna som ingår i deras "First Class" collection. Det finns även deras vanliga träns och deras nyare träns som också ingår i "First Class" collection. De har både remont och pullarnosgrimma som går att köpa löst m.m.

Jag köpte mina grejer från www.lillhastenistav.se eftersom de generellt sett är en aning billigare på sina saker än hippomarket. De har inte så mycket grejer med på hemsidan men frågar du snällt så tar de hem saker från Jacson åt dig. Tror endast täcken och träns från Jacson finns med på hemsidan samt ridkläder, men jag beställde som sagt: Dressyrgjord med resår på ena sidan, ett träns, lös remontnosgrimma, stigläder med nylonkärna. De tar nämligen hem nya saker regelbundet, och även fast de inte hade varken gjorden eller remontnosgrimman inne så fick jag snabbt(!) hem mina saker. Och som sagt så ser du ju stor del av Jacsons utbud på www.hippomarket.com eller på Jacsons egna nya hemsida www.jacson.se

Lycka till, hoppas du hittar vad du söker! :)

Jacson har inte tillräckligt mörkt nyans på sitt bruna. Jag har nu ett Jacson Utrillo (stod och klämde på Boheme och skulle köpa det när jag såg Utrillomodellen..) Men det är alltså INTE tillräckligt mörkt, och dessutom har det en viss rödton.

Dera stigläder med nylonkärna är förresten HELT outstanding!!

www.lillhastenistav.se är ganska billiga på Jacsongrejerna om man ska köpa via internet/postorder soms agt, och de har bland annat Jacsons stigläder i lager (dvs man behöver inte be om att de tar hem). Även Jacsons tyglar i läder med gummiinsida är värd sina pengar OM man ägnar ett TV-program (eller en timme då) åt att knäcka sönder limmet som de av någona nledning har fäst gummit med (förutom söm).

Men Carran ska alltså vara medveten om att det INTE är rätt nyans på Jacsongrejerna!

/Alexandra - som matchat sadeln med en ljusare brun sadelgjord, mörkbruna (men inte tillräckligt) stigläder, Jacson Utrilloträns (fel nyans) men 'knutit ihop' nyansvirrvaret med ett kamelfärgat (sand/ljusbrunt/kalla det vad man vill) schabrak. Jag velade mellans varta tillbehör (ser perfekt ut i visst ljus och bryter i visst ljus) eller bruna tillbehör men i fel nyans..

Men, nyansen är för ljus och för röd tyvärr.

tack för dina tips!

Jag börjar känna att det finns en hel djungel med utrustning i mörkbrunt.. men nu gäller det ju att hitta den rätt nyansen.. :angel:

Matchningsfreak?? Jag?? du skojar!

Funderar på att vänta tills jag kommer tillbaka till city, åka in på shopparna där, och kolla om de har ngt i rätt nyans hemma..

Och så vill jag ju känna å klämma på grejerna också, så kan man kanske se om det finns ngt billigare på nätet sen?

Det jag behöver är träns, sadelgjord samt stigläder..

liten uppdatering.. har kikat på ett HUbertus classic i brunt, som tyvärr blir för ljust.. *suck*

Hittade ett i perfekt färg.. dock ett stübben träns, det var på halva priset, men föll på att fodringen var londonfärgad.

Kikade även på jacson, som verkar ha gjort de bruna tränsen lite mörkare sen det jag har är köpt. Ska nog vänta iallafall tills jag kommer hem till Umeå å åka å kika på shopparna där.

Sadelmakeriet borde ha nåt i rätt färg förhoppningsvis.

Fortsätt tipsa, har tyvärr ingen bild på sadeln just nu, ska försöka fixa fram en nu i veckan, så får ni se hur brun den är.

Det FINNS ett mörkt HUbertus. Naturligtvis kollade jag inte modellen =/ Men samma nyans som min sadel, och mörkare brunt än så går inte få, då heter det svart ;)

Men, är ju möjligt det är en utgående modell eller annat 'kul', såg bara ett i butiken (fast kollade som sagt inte så någa, såg prislappen och fick hicka och kollade på något annat väldigt raskt *s*)

Jo men hittar du inte det tränset du söker så är Jacsontränsen helt ok, jämförelsevis med vad det kostar. Vet inte hur mörkbrunt du menar egentligen, men HÄR är min dressyrsadel. Det är en olympic jessica och mitt bohemeträns från Jacson passar jättebra till sadeln ang. färgen.
Men jag vet också att Hubertus har träns i liknande nyans.

Döbert classic. Finns komplett m remontgrimma o vävribb/lädertyglar. Kanonfint läder och en härligt bred modell av remontgrimma. Priset ligger ngt över det du nämnde men det är det värt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka