Tips på mumsigt foder utan havre till kinkigt sto?

alice

Trådstartare
Ja, rubriken säger det mesta. 😉 Granngårdens pellets och Kraffts pellets fungerar inte alls längre...

Gärna en sort där man kan få en provpåse.
 
Ja, rubriken säger det mesta. 😉 Granngårdens pellets och Kraffts pellets fungerar inte alls längre...

Gärna en sort där man kan få en provpåse.
Beror ju på ditt grovfoder, om du behöver mkt energi, och/eller mkt protein... Men mitt kräsna sto gillar Aveves foder. Sport Mix Zero tex innehåller varken havre el korn. Hon älskar även deras mash All in soup (ratar tex Kraffts mash) Mkt bra pris också som bonus:D
 
Något som alla hästar jag provat det på och faktiskt även personalen i ett tillridningsstall gillat är D&H stud balanser. Det är ett havrefritt.
Personalen i tillridningsstallet åt av min häst med skickade foder som mussli. 🙄
 
Beror ju på ditt grovfoder, om du behöver mkt energi, och/eller mkt protein... Men mitt kräsna sto gillar Aveves foder. Sport Mix Zero tex innehåller varken havre el korn. Hon älskar även deras mash All in soup (ratar tex Kraffts mash) Mkt bra pris också som bonus:D
Jo, jag vet. Får tyvärr fodra ”på känn” då grovfodret inte är analyserat. Står inackorderad så det är inget jag kan styra över. Nej, jag har inga planer på att ta egen analys. 😉
 
Något som alla hästar jag provat det på och faktiskt även personalen i ett tillridningsstall gillat är D&H stud balanser. Det är ett havrefritt.
Personalen i tillridningsstallet åt av min häst med skickade foder som mussli. 🙄

Oj, fungerar alltså att ha på filen alltså. Mervärde!! 😂 Blir ju nyfiken att testa.😳
 
Vad vill du uppnå med fodret? Krubbskrammel, tillföra något?
Eftersom jag inte har analys på grovfodret blir det lite att fodra "i vind", typ. Hon håller precis hullet på fri tillgång på grovfoder så nu när jag ökar på träningen så vill jag inte att hon tappar, varken hull eller muskler. Det är första vintern jag har henne så jag vet inte riktigt hur hon fungerar, förutom att hon bör inte äta havre. :D
 
Jo, jag vet. Får tyvärr fodra ”på känn” då grovfodret inte är analyserat. Står inackorderad så det är inget jag kan styra över. Nej, jag har inga planer på att ta egen analys. 😉

vad din häst tycker är ”mumsigt” är ju individuellt så svårt att tipsa om när du samtidigt fodrar i blindo och vill att det mumsiga fodret bidrar till hullet på din häst.

det finns massor med dyra jättesmakliga foder på marknaden men vill du ge i stora mängder pga önskat högre hull så undrar jag om du har någon prislapp på vad du kan tänka dig?

dyrast i regel utifrån ”brett diffust innehåll” är müsli blandningar och lägg till ett känt märke som producent snarare än själva innehållet så är det ytterligare dyrare .

ang kommentaren om hästmusli på filen till människor så all müsli på marknaden till häst är väldigt smaklig för människor 👍 Allt innehåller frön och spannmål och socker i olika ekvationer men enligt samma koncept .
 
Senast ändrad:
Tack för alla svar och kommentarer! :)

Jag tror nu att jag har hittat ett foder som damen behagar peta i sig och som innehållsmässigt känns ok, även om jag fodrar "i blindo". Fodret är dock inget jag tänker lägga på min egen morgonfil… :wtf:
 
Tack för alla svar och kommentarer! :)

Jag tror nu att jag har hittat ett foder som damen behagar peta i sig och som innehållsmässigt känns ok, även om jag fodrar "i blindo". Fodret är dock inget jag tänker lägga på min egen morgonfil… :wtf:
Vad blev det för något?:)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Övr. Barn Ja som rubriken säger, vad kan man hitta på med en 10-åring? Det bör vara enkelt att ta sig med kollektivtrafiken, jag är inte så van...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 426
Senast: Fazeem
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp