Tips på NH-böcker sökes!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Zandora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 669
Z

Zandora

Någon som har nån bra bok ni vill tipsa om med bra läsning, övningar och bilder då de gäller NH? :bow:

Sv: Tips på NH-böcker sökes!

NH är ju ett ganska brett egrepp, men Dansa med hästar är jua lltid en fantastisk bok. Där får man också een dos filosofi....:)

Sv: Tips på NH-böcker sökes!

Dans med hästar av Hempfling är nog det bästa du kan få! Helt underbar bok där han går igenom så otroligt mycket klokt. Han går grundligt igenom hur hästen funkar och glider även in på ridning utan hjälpmedel.
Är man ute efter en bok att läsa lite i, gå ut o testa osv kanske den inte är den bästa pga sin omfattning. Men så tycker jag personligen inte att man tränar heller! Man kan inte lära sig hästar genom att läsa en bok.
Nu vet ju inte jag ditt syfte med boken men! :D Jag skulle råda dig att åka på en clinic för en duktig tränare och ha Dansa med hästar på sidan av som extramaterial. Vissa saker måste man ha konkret hjälp med av en handledare för att det ska bli rätt. ;)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: MiniLi
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: saltakatten
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka