Tips på övningar

D

Dressed_In_Red

Jag vill gärna ha lite tips på "styrövningar" för att träna hästens följsamhet och smidighet, och även mjukhet på.

Dvs olika "banor" med bommar osv. (Tänk trail)
 
Sv: Tips på övningar

Jag rider mycke utan tyglar. Flyttar en fot i taget på hästen dit jag vill ha den och lägger mycke tid på att i lugnt tempo få hästen att lyssna på ryttaren.
Om man lägger en god grund så kan man snart (tar ju ett tag :rofl: ) rida långa trailbanor helt utan tygelhjälper. Dessutom har jag mycke rösthjälper som jag använder. Jag har ett tiotal ljud som hästen har lärt sej som fungerar väldigt bra för oss och som gör att det krävs väldigt små hjälper för att ride henne (trots att hon är som en mindre elefant ;) )

Och naturliga banor hittar man inte bara på en ridbana utan man kan använda sej av naturliga hinder i skog och mark. Backa runt en sten, slalom mellan träd mm.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
415
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: valy
·
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
280
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp