Tips på overall

Bison

Trådstartare
Tänkte förekomma höstens regn och lera med en overall till Ruben som han kan ha i stallet.
Vill ha en ofodrad så kan han ha tröja under vid behov.
Men det finns ju hur många som helst.
Vilken är mest lämplig till en kortbent hund med bred bål?

Tänkte förekomma höstens regn och lera med en overall till Ruben som han kan ha i stallet.
Vill ha en ofodrad så kan han ha tröja under vid behov.
Men det finns ju hur många som helst.
Vilken är mest lämplig till en kortbent hund med bred bål?
Jag hade en från Hurtta till min dvärgpinscher, fick plats med fleeceoverall under. Hade även en från samma märke till min fralla, men den blev lite lång för att passa över bröstkorgen.

Jag hade en från Hurtta till min dvärgpinscher, fick plats med fleeceoverall under. Hade även en från samma märke till min fralla, men den blev lite lång för att passa över bröstkorgen.

Han är väldigt långt ifrån pincher så tveksamt om det kommer funka.
20180827_111226.webp

Hurttaoveraller är överlägsna. De finns i så enormt många storlekar att det bör gå att hitta någon som passar. Dessutom är de designade för hundar, de sitter där de ska och gör sitt jobb som de ska utan att hindra rörelsefriheten. Något man tyvärr inte kan säga om många andra märken. Min förra hund hade sin i fem år, användes mycket men ser fortfarande ut som ny.

Min kortbenta shihtzublandning har jag tyvärr haft jättesvårt at hitta fungerande hurttatäcken till pga djup/bred bål och kort rygg. Sist köpte jag ett regntäcke från Buster och det har funkat bra :up: lite långt i ryggen men det är så mjukt och följsamt att det inte stör

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
977
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 316
Senast: lilstar
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka