Tips på övningar :D

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ponny500
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 879
P

ponny500

Är det någon som har några tips på övningar. jag har ingen aning om NH men vill gärna testa ;)

Sv: Tips på övningar :D

Jag tycker du ska läsa Dansa med Hästar för det är typ en av dom bästa NH-böcker jag har läst. Det finns en massa olika övningar i den och man lär sig verkligen att acceptera och respektera hästarna mkt mer. :D Väldigt rooligt. :)

Sv: Tips på övningar :D

ii-d-a skrev:
Jag tycker du ska läsa Dansa med Hästar för det är typ en av dom bästa NH-böcker jag har läst. Det finns en massa olika övningar i den och man lär sig verkligen att acceptera och respektera hästarna mkt mer. :D Väldigt rooligt. :)

visst, en bra bok, men om grundtanken saknas är den värdelös.
Jag försöker leka fram allt, bara umgås. Ta me mig plastpåsar/filtar i hagen och bevisar för hästen att det finns minsann inget att vara rädd för.
Jag tror det bästa är att bara umgås i hagen och se hur hästarna beter sig mot varandra, man vill ju ha ett språk som fungerar mellan dig och hästen, kommunikation är A och O.
Nu kan det ligga gigantiska presseningar och massa andra grejer som fladdrar när de blåser och dom bryr sig inte ett dugg så länge jag inte gör det.

Liknande trådar

Träning HAr ni tips på någon övning man kan göra med barn som har blandad erfarenhet?
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Kajsa060
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 380
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka