Amanda_F
Trådstartare
Min ponny fick strax innan jul ett allergiskt anfall av vad som med ganska stor säkerhet är nickelallergi. Nu är det äntligen utläkt och vi kan börja rida på bett igen. I november träffade ponny en tandläkare som konstaterade att hennes fixande med betten som jag hade haft då (vanligt tredelat och tredelat i gummi) hade skavt ner första paret med kindtänder på henne och rekommenderade då att jag skulle rida på rakt bett till hon lärde sig av med dumheterna.
Denna helg har vi deltagit i en dressyrkurs och då ridit med ett siliconbett som ska vara snällt och bra för allergihästar och rakt. Tyvärr fick hon skav av det i mungipan.
Nu vill jag ha tips på bett som är raka, bra för allergiska hästar och har fasta ringar. Är det någon som har något bra tips på det eller borde jag kanske satsa på bettringar? Det börjar bli lite för många problem för att det ska gå och lösa på ett snyggt sätt....
Denna helg har vi deltagit i en dressyrkurs och då ridit med ett siliconbett som ska vara snällt och bra för allergihästar och rakt. Tyvärr fick hon skav av det i mungipan.