Tips på resevagn

glittra

Trådstartare
Vill gärna ha tips på resevagn som uppfyller följande krav:
- Vändbar (dvs vill kunna ha barnet mot mig)
- Fullt liggläge
- Lättsvängd
- Lätt att fälla ihop och liten
- Ej för dyr (tex Stokke Scoot)

Förslag?

I nuläget har jag följande kandidater så om någon har erfarenhet av dessa så är synpunkter särskilt välkomna. Känns som att det finns plus och minus med samtliga alternativ.
Akta Graco Evo, Quinny Zapp, Babyjogger Vue, Easywalker mini, Joie Mirus.

Ska ha vagnen i stan och på resor. Hemma har vi Kronan Duo, älskar "pråmen" men ska bli skönt att också ha något smidigare .
 
Har du tittat på cybex balios? Den är väldigt lättkörd, blir liten och smidig, barnet kan sitta både bakåtvänd och framåtvänd. Fullt liggläge (ergonomiskt)
 
Vi har en Quini zapp xtra (tänk pa att bara xtran är vändbar). Den är varan bilvagn och jag använder den om vi ska korta stäckor. En väldigt smidig, lättkörd vagn som tar minimalt med plats i bilen. Nackdel är att den är lite bersvärlig att fälla ihop. Det saknar helt fjädring och har sma hjul sa det är ingen vagn för att ga länge med eller annat än asfalt/slätt golv. Min man som är 183 cm lang med langa ben upplever att han sparkar i vagnen (för mig pa 162 är det inget problem. Dottern älskar vagnen och aker gärna i den.

Smidig ocksa att använda med babyskydd (maxicosi) om det skulle vara aktuellt.
 
Vill gärna ha tips på resevagn som uppfyller följande krav:
- Vändbar (dvs vill kunna ha barnet mot mig)
- Fullt liggläge
- Lättsvängd
- Lätt att fälla ihop och liten
- Ej för dyr (tex Stokke Scoot)

Förslag?

I nuläget har jag följande kandidater så om någon har erfarenhet av dessa så är synpunkter särskilt välkomna. Känns som att det finns plus och minus med samtliga alternativ.
Akta Graco Evo, Quinny Zapp, Babyjogger Vue, Easywalker mini, Joie Mirus.

Ska ha vagnen i stan och på resor. Hemma har vi Kronan Duo, älskar "pråmen" men ska bli skönt att också ha något smidigare .

Vi har också en Quinny Zapp xtra. Den uppfyller alla dina krav. Det som jag tycker har varit dåligt med den är att när man har barnet mot sig kan man inte ha riktigt sittläge, utan mer viloläge och mitt barn ogillar att sitta så men annars så är det en väldigt bra vagn, guld att resa med. Den blir väldigt liten ihopfälld.
 
Jag hittade en Akta Graco Evo till fyndpris så slog till på en sådan. Den blir lite stor när den är I hopfälld, men väger å andra sidan väldigt lite. Jag tror att Quinny Zapp xtra kanske egentligen stämmer mer överens med mina krav @Lazio och @turbofling så det kan nog bli vagnbyte längre fram.

Cybex balios hade jag inte hört talas om innan @Derivata , men det låter som en bra vagn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp