Tips på ridskor!

Bison

Trådstartare
Nu måste det bli ett slut på att rida i reebok sneakers.
Jag vill ha en skön, hållbar svart sko. Ej jodphur modell, Moutain horse eller Steeds.
Bra sko får kosta lite, shoot!
 
Sv: Tips på ridskor!

men hallå, är det bara jag i hela bukeland som använder ridskor?
 
Sv: Tips på ridskor!

men jag vill ju ha en gympasko modell, gör Ariat det?

ponnyryttaren, jodphur är så fult utan chaps, det är verkligen inte min stil. Det måste ju finnas flera märken som gör andra modeller?
 
Sv: Tips på ridskor!

jag har fötter som inte passar i jodphur, så jag har alltid haft antingen mountain horse eller kyra K. bra hållbara skor som man kan ha både på sommaren och på vintern ^_^. varför vill du inte ha mountain horse?

(är det typ converse skor du är ute efter så har ju jacson det.)
 
Sv: Tips på ridskor!

så rutten kvalité så det finns inte.
Tycker skor som kostar närmre tusenlappen ska hålla ett par månader iaf. Att hålla på o reklamera hela tidewn har jag inte lust med.
Tyvärr är de ju inte kända för bra kvalité på sina skodon.
Vill inte ha converse modell, huga!

Blueberry
Tack, ska titta närmer på bägge :)
 
Sv: Tips på ridskor!

Mountain Horse Windsor kan trygt anbefales. Herlige jodphurs! Både fine og gode å ri i.
 
Sv: Tips på ridskor!

Horkas ridskor med dragkedja är rätt okej tycker jag och jag vet jätte många som har dem. Så här ser dem ut

De är snygga och ett vettigt alternativ till Ariats. Förstås inte riktigt samma kvalité men så kostar de ju inte i närheten heller. I den butiken jag känner till går de loss på 695 kr så de är helt klart prisvärda. Jag skulle dock endast rekommendera dem till att rida i och inte och använda om man är i stallet hela dagarna, för det tror jag inte riktigt dem tål. De är ju inte lika rejäla som typ ett par graninge jodphurs eller blundstone för den delen, exempel på andra skor jag annars gillar men som du inte riktigt var ute efter.
 
Sv: Tips på ridskor!

Japp, Ariat, finns billigt på Börjes, provade visserligen bara jodprsen, men de var sköna iaf. Rejält uppbyggda innersulor, och bra antislip yttersula, finns som lågsko, känga, jodpurs och stövel!
 
Sv: Tips på ridskor!

Jag har haft Ariat, den typen som cactus power visar, men jag vill inte ha den typen av sko.
Jag vill ha en sportsko mer än en ridsko, ganska nätt i modellen.
 
Sv: Tips på ridskor!

Nu har jag tittat.
Bocaj skon hade jag gillat om den varit låg. Som den ser ut blir det ju omöjligt med chaps :-(
Ariat skon var för mycket vandringskänga.
Problemet är nog att jag har en bild i skallen hur jag vill att de ska se ut.
 
Sv: Tips på ridskor!

så rutten kvalité så det finns inte.
Tycker skor som kostar närmre tusenlappen ska hålla ett par månader iaf. Att hålla på o reklamera hela tidewn har jag inte lust med.
Men har du inte råkat få ett par felaktiga i så fall? Jag har bara positiv erfarenhet av MH och köper det gärna igen (när det behövs)
Tyvärr är de ju inte kända för bra kvalité på sina skodon.
Men inte motsatsen heller. Vill man ha toppkvalitet får man gå upp några prisklasser, men vill man ha justa skor som håller några år att slita på så tycker jag de är klart prisvärda. (finns några märken jag väljer bort som inte håller ett år ens men de är inte nämda i tråden)
De klassiska gymparidskorna som satt på var och varannan ryttare på 90-talet kanske kan funka? (easy rider hette de väl?)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag märker jag kunna behöva ännu lite mer comfort vid långa uteritt. Har ett par ariat barnyard som är bra, skönare än mina jodphurs...
Svar
0
· Visningar
345
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 293
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp