Tips på router

Bukefalos 30 år!

Kristall10

Trådstartare
Behöver tips på bra och billig router som funkar ända upp på övervåningen.
Det är fd sambo som betalat den vi har idag så han vill ta med den nu när han flyttat.
Så jag behöver en ny.
Har en google nest, snygg och stilren men tycker den är lite dyr 🙈

Kan man lita på att de täcker de kwm som det står?
Den vi har ska täcka 120kwm och funkar bra inomhus.
Hittat en som fått bra betyg och ska täcka 140kwm denna och en annan som ska täcka 180kwm denna så både borde ju räcka.
Den behöver stå i vardagsrummet så jag vill gärna ha en som är lite snygg.

Någon som har någon tanke kring dessa eller har erfarenhet av dom? Det var ju bra pris och då blir man ju lite misstänksam 🙈

Kan man lita på att de täcker de kwm som det står?
Den vi har ska täcka 120kwm och funkar bra inomhus.
Hittat en som fått bra betyg och ska täcka 140kwm denna och en annan som ska täcka 180kwm denna så både borde ju räcka.
Den behöver stå i vardagsrummet så jag vill gärna ha en som är lite snygg.

Någon som har någon tanke kring dessa eller har erfarenhet av dom? Det var ju bra pris och då blir man ju lite misstänksam 🙈
Nej, det går egentligen aldrig att blint lita på angivna siffror i m2. De faktiska omständigheterna skiljer för mycket. I ena extremfallet kan du ha ett enplanshus med öppen planlösning, i andra extremfallet kan du ha ett betonghus med många små rum, gjutna/murade innerväggar och metalldörrar. Då kanske du inte ens har täckning i angränsande rum.
Ett bra utgångsläge imho är att anta att du kan behöva en enhet per våningsplan, sen är det bonus om det visar sig att det inte behövs.

TP-link som du länkade till gör bra grejor som ofta är hyfsat enkla att konfigurera och driftsätta.

Nej, det går egentligen aldrig att blint lita på angivna siffror i m2. De faktiska omständigheterna skiljer för mycket. I ena extremfallet kan du ha ett enplanshus med öppen planlösning, i andra extremfallet kan du ha ett betonghus med många små rum, gjutna/murade innerväggar och metalldörrar. Då kanske du inte ens har täckning i angränsande rum.
Ett bra utgångsläge imho är att anta att du kan behöva en enhet per våningsplan, sen är det bonus om det visar sig att det inte behövs.

TP-link som du länkade till gör bra grejor som ofta är hyfsat enkla att konfigurera och driftsätta.

Jag gillar TP Link, jag har mobilmodem samt mesh och är väldigt nöjd. Särbon har också det och även han är nöjd. Vi kör med deras kameror också.

Liknande trådar

• Lampa till kvällsläsning
  • Tips på robotdammsugare
  • Vilken dammsugare vill jag ha?
  • Separation

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat