Tips på sadel

Långnos

Trådstartare
Ska mest troligt investera i en begagnad dressyrsadel till pållen! Nu kastar jag ut en fråga vad som kan tänkas passa.

Går i dagsläget med en Butet som är utprovad hos auk.sadelutprovare. Den ligger som ett smäck, så tips på dressyrsadlar som liknar Buteten i utförande men inte kostar fullt så mycket eftersom jag enbart kommer använda den nån gång i veckan!

Har för några år sedan gått med appalosa top dressage och även en Olympic Jessica...så hjälp mig nu och kom med tips och ideer på märken:D

Sv: Tips på sadel

Har inga bilder, dock är ryggen ganska lång och i mina ögon ganska rak. Har bestämt att jag hellre köper en kvalitetssadel som har några år på nacken än en nyare fast "sämre märke" så max 7000. har hittat många fina sadlar som jag kan tänka mig och som ligger vettigt i pris. Bla County, nån Appalosa Top dressage, Kieffer.

När jag köpte hästen var hon omusklad och gick då med gamla ponnyns dressyrsadel. Olympic Jessica, låg väldigt bra med blev dock för smal efter hon musklat på sig, tror att det skulle funka med en normal mot vid på den, men sambon vill gärna ha en med djupare säte:rofl:

Har även som sagt gått med appalosas top dressage med normal bomvidd och den låg enligt dressyrtränare bra.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 216
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 200
Senast: Buck
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Estivuz
·
Utrustning Vi har problem att hitta dressyrsadel till vår ponny... Provat pfiff, åker fram, la på en keiffer, den låg i stolsits. Tidigare har han...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Mangsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka