Tips på serier

Mirre

Trådstartare
Behöver något nytt att titta på men vet inte vad. Har nyss sett klart på Haunting of Bly Manor (jättebra!) och behöver tips på bra serier. Allt från skräck, drama, svenska, utländska osv. Skriv allt ni kommer på som ni gillar.
 
Black Mirror, Snowpiercer, DareDevil (serien är riktigt bra), Downton Abbey, Behind Her Eyes, Queen's Gambit... Gah, har ju sett massor men kommer aldrig ihåg sen. 😅
 
Behöver något nytt att titta på men vet inte vad. Har nyss sett klart på Haunting of Bly Manor (jättebra!) och behöver tips på bra serier. Allt från skräck, drama, svenska, utländska osv. Skriv allt ni kommer på som ni gillar.
Jag gillar Blacklist! Ned reservation för att jag bara är på säsong 2
 
Behöver något nytt att titta på men vet inte vad. Har nyss sett klart på Haunting of Bly Manor (jättebra!) och behöver tips på bra serier. Allt från skräck, drama, svenska, utländska osv. Skriv allt ni kommer på som ni gillar.

- Vi barn från bahnhof zoo (viaplay)
- Handmaid's tale (hbo) ny säsong kommer i slutet av april
- Ginny & Georgia (Netflix)

Du kan ju skriva vilka streamingtjänster du har tillgång till så blir det lättare :)
 
Blacklist
New Amsterdam
Hawaii 5-0
The good doctor
Homeland
The Good witch
The Fosters och spinoffen Good trouble

Det där var vad jag kom på såhär på rak arm när hjärnan är trött efter nattjobb 😇.
 
Vi började titta på Sjukt igår på SVT Play. Bara sett första avsnittet men verkar väldigt lovande!

Även serien Trevlig Helg på SVT Play är sevärd. Johanna Nordström och Hampus Nessvold som spelar lite olika roliga karaktärer. Det är lite samma upplägg som Kvarteret Skatan fast mer modernt :p
 
Tittar just nu på Exit på SVTPlay och herregud, jag är helt såld :love:

Älska mig, såg jag klart förra veckan.

The Queens Gambit, en höjdare av rang.
 
Fleabag. :heart Såg klart igår och har lite sorg här hemma för att den är slut.

Killing Eve , Normala människor, Exit, Tunna blå linjen och Älska mig är också riktigt bra. Fleabag finns på Amazon prime och resten på SVT play tror jag.
 
Nowhere Boys - Netflix
Terra Nova - Netflix
Ultramarine Magmell - Netflix
Ragnarök - Netflix
Hawaii 5-0 - Viaplay
Maou - Japansk, jag såg den på en streaminghemsida med asiatiska draman. Fantastisk serie om en detektiv som får tarotkort skickade till sig och hans vänner börjar dö. Man måste hålla fokus på den för det är mycket små detaljer i bakgrunden som senare dyker upp i historien men det gör det hela ännu bättre för det tar ett bra tag innan man fattar vem personen som ligger bakom allt är.
 
Belgravia - SVT-play. Downtownkänsla, snygga kläder, överklass och underklass, hemliga barn födda utanför äktenskapet... Rekommenderas för den som gillar 1800-talsdramer.

Snöänglar - SVT-play. Socialrealistiskt med starka karaktärer.

The Bletchley Circle San Fransisco - SVT-play. Inte lika välskriven som sin förlaga, men helt ok kriminaldrama.

Luther - SVT-play. Kriminaldrama, lättsedd, den erfarne polisen som lär upp den nya, inte så mkt nytt kanske, men jag drogs in i handlingen.



Mkt SVT nu... :D
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
499
Senast: startpompe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 365
Senast: MiaMia
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
424
Senast: jemeni
·
Tjatter Det här är en chansning, men jag har sett andra få svar på liknande chansningar. I engelskundervisningen under högstadiet eller...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp