Tips på skydd för boxfönster

Bella

Trådstartare
Min häst tycker inte om att stå ensam i stallet. Han sparkar i väggen och även i fönstret. Nu sitter det stänger av armeringsjärn fastsatta med märlor men han kan sparka loss enstaka stänger. Vad har ni för tips på bra skydd för fönster så att han inte sparkar sönder fönstret och skadar sig?

Bella

Träskivor? Skulle ju vara dumt om han fastnar i stängerna...

Jag tycker du ska investera i ett riktigt fönstergaller. Fabriksgjort och galvat. De stängerna är grövre än vanliga armeringsgaller och i och med att de är svetsade i en ram så kan hästen inte sparka loss enstaka stänger som din häst gör nu. Det är inte dyrt om man jämför med vad det kostar om han sparkar sönder sig nu... Man kan även måttbeställa! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 608
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 240
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka