Tips på stalltäcken m fin passform

fallon

Trådstartare
Någon som har tips på stalltäcken som ligger fint på varmblodigt travarsto? har 135 i längd, men alla stalltäcken jag har är för vida i bogen och klämmer över manken när natten är över. Hon är smäcker i typen, 153 hög. Har tre andra varmblod och har faktiskt inte det här problemet med dem. Stallet är lika kallt som ute och hon har nästan ingen vinterpäls så ett fleecetäcke räcker inte.

Sv: Tips på stalltäcken m fin passform

Min erfarenhet är att HW ligger bra på alla hästar.
Jag har haft dem till min tidigare häst, en korsning fullblod/varmblodig travare och de ligger lika bra på min nuvarande som är korsning fullblod/connemara.

F*** T*** dekken høres ut som noe for deg her! Noen modeller i ull har mindre frontpartier for hester med smalere front. Kaldblodsen min bruker 135cm normalt og det ene jeg har i denne størrelsen er alt for smalt for han. Han er normal i fronten. Noen andre jeg har i samme merke og samme materiale er store i fronten,-veldig forskjell på dem, faktisk!

Se om noen har brukt å selge med smal front! :) Lykke til! Ull er det aller beste, ja! :)

// Lotte

Jag har ett tjockare innertäcke från B**jes som ligger som gjutet på mitt varmblod. Inte för vid i bogen och går upp lite i nacken så det inte hamnar för långt bak bakom manken. Hittar de dock inte nu på deras hemsida.. Annars är täcken med halvhals det bästa för min häst..

Det stalltäcke från Bö du nämner har jag och det glider tyvärr för långt bak. Jättebra annars. Passar fint till mitt andra sto, som är lägre, men kralligare över bogen.

Jag kan verkligen rekommendera F*nn T*cks täcken, de sitter som en smäck på mitt varmblod.. De har även många olika tjocklekar och även ulltäckesmodell och utetäcken. Jag har nästan bara det märket till min häst.

Både HW och Kingsland tycker jag har bra passform och passar de flesta hästarna.

Mark Todd täckena är helt underbart bra! Men i många hästbutiker får man låna med täcken hem och testa hur de ligger bara man har ett annat täcke under. Hör med din lokala butik om ni också får det då passformen är så inviduell

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 652
Senast: alazzi
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: LuckyMe
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 621
Senast: Madick
·
W
Träning Hej! Det finns en häst på ridskolans med ett hejdundrande STOIGT temprament, men med ett väldigt fint steg, lätthet för samling och bra...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: Whiplashr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka