Tips på Systemkamera.

Sv: Tips på Systemkamera.

vad säger du om denna kombinationen då?
Nikon d90 + 18-105VR + SIGMA 70-300DG för 7490:- ?
Ska runt i lite affärer imorgon och kika runt lite mer, nu har jag bara kollat på nätet.

och blir det ngn annan kombination så tänkte jag isf senare köpa ett 50/1,8.
Då jag inte bara fotar porträtt utan lite allt möjligt, men nu senaste tiden har det väl blivit mest porträtt

Ska runt i lite affärer imorgon och kika runt lite mer, nu har jag bara kollat på nätet.

och blir det ngn annan kombination så tänkte jag isf senare köpa ett 50/1,8.
Då jag inte bara fotar porträtt utan lite allt möjligt, men nu senaste tiden har det väl blivit mest porträtt

Blir nog denna kombination, om dem får in objektivet dvs.

Eftersom du frågar. Nej det hade jag inte köpt. Jag är en sucker för skärpa och det brukar rimma illa med ljussvaga superzoomar. Men det behöver ju inte betyda att det är fel för din del. :-)

Tillägg: 50 1,8 är ett bra porträttobjektiv. Det betyder inte att man inte kan använda det till annat.

I en av fototidningarna som är ute till försäljning idag så gör de en stor test på Canon / Nikon i olika prisklasser och ställer dem mot varandra. Kommer inte ihåg vad den heter så här på rak arm, men det är bara att kika i tidningshyllan :)

Senast ändrad:

kl

Hoppar in lite här i tråden ;)

Håller med via om att kombinationen D90 + 50mm 1,8 är super. Så vore jag som dig skulle jag skippa kitobjektivet, då jag tror att du kommer störa dig på att det inte är fast bländare.

Och som via också skrev, bara för att 1,8 är det kortaste skärpedjupet på ett 50 mm 1,8 så betyder det ju inte att du inte kan ändra bländaren och få ett längre skärpedjup :)
Jag är jättenöjd med mitt 50 mm och använder nästan uteslutande det.
Det man begränsas av är att det är så lite vidvinkel på det, så en normalzoom kan vara bra att ha också.
Jag har ett tamron 28-75 2,8 som är super, så det kan jag verkligen rekommendera. Ligger billigare i pris än Nikons egna men håller lika bra kvalitet!

Själv är jag ganska mycket inne på ett Sigma 85 mm 1,4 just nu :d ska bara skrapa ihop lite pengar först ;)

*kl
Tack allihopa, men det blev en Nikon d90, och 18-105objektiv + 70-300 objektiv för 7499:-, men absolut ska ett 50/1,8 införskaffas när jag känner att jag har råd.
Har dock ännu inte hunnit fota så mkt med kameran, så har inte hunnit mig förstå mig på den ännu.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
385
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 864
R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: Luff
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II