Tips på täcke

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sozzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 497
S

Sozzi

Just nu har breath-time täcken till mina cavalier, köpta på granngården.

Men nu är jag ute efter nya, de ska inte vara för varma och helst täcka mage + bröst, och kanske även benen lite.
Jag beställde regnoveraller från hööks i storlek 50 cm, men de var för stora. Den mindre storleken är 40cm, men jag tror de blir för små. Jag skulle behöva 45 cm.
Jag har tittat lite på Hurttaoveraller, de ser fina och bra ut, men kanske lite dyra. Någon som vet en bra nätbutik som säljer dem till bra pris ?

Eller har ni något annat tips på något bra täcke/overall som är lite billigare? Och som man kan köpa på nätet.

Sv: Tips på täcke

hurtta har jag till min spaniel, regnoverallen kostade nog 350 kr och det är SÅ värt priset! de är inte så värst snygga kanske, iaf inte den jag har (ljusblå, mörkblå och orange) men ack så praktiska! :)
googla på hurtta+overall så hittar du en massa nätbutiker!

Ok, ja, det lutar nog lite åt en sån ändå.

Vad har du för spaniel och vilken storlek har du ?

Sitter o luskar lite på storleken och mäter hundarna :crazy:

Hurtta helt klart. Det man får lägga mer i pris på dom får man tillbaka hundra gånger om i kvalitet. Jag tycker det är ett självklart val :)

Ska du beställa över nätet så ta först och åk ner till en djuraffär och prova storlekar där, så du vet att du får rätt :idea:

En liten ödmjuk undran....

Varför i allsindar har man täcke på en normalpälsad hund?

Jag täckar mina pälsade hundar med thermotäcke vintertid på väg hem från träningar, då det är kallt i bilen.
Och slänger på regntäcke när det regnar och är blött ute, oavsett årstid, eftersom jag är bekväm och hundarna vita och långhåriga :smirk:

Jag täckar mina pälsade hundar med thermotäcke vintertid på väg hem från träningar, då det är kallt i bilen.
Och slänger på regntäcke när det regnar och är blött ute, oavsett årstid, eftersom jag är bekväm och hundarna vita och långhåriga :smirk:

Att man gör det för egen bekvämlighets skull det kan jag absolut köpa. Själv täckar jag min häst av samma anledning.

Jag bara undrar om det finns de som tror att en normalpälsad hund fryser, när de glatt tex kan bada i februari.

Jag är bara nyfiken, inte ute efter att något av det skulle vara rätt eller fel. Jag blir bara en smula fundersam när jag tex läser Höökskatalogen där helt plötsligt Rottisen måste kläs på.

Jag gör det av bekvämlighet, orkar inte duscha hund 3 gånger om dan, som tar 2 timmar att torka efteråt. Hon skitar ner sig nåt hemskt. Men fryser tror jag inte hon gör. Använder Hurta jag också.

jag täckar min av bekvämlighetsskäl + att jag ska slippa bada honom flera gånger om dagen iom att han lätt får fukteksem på utsatta ställen..

jag har ju en välpälsad hund men täcker honom ändå om det är riktigt kallt efter hårda fysiska träningspass, ex då vi kör sök och hunden efteråt skall ligga stilla en längre stund i ex bilen då jag skall ut och figga för någon annan hund. Detta för att hans muskler inte skall bli avkylda för snabbt så han blir stel, han är ju röntgad med en d-höft vilket gör att jag gärna vill hålla honom mjuk och smidig i muskulaturen för att undvika skador.

Hurtta helt klart. Det man får lägga mer i pris på dom får man tillbaka hundra gånger om i kvalitet. Jag tycker det är ett självklart val :)

Ska du beställa över nätet så ta först och åk ner till en djuraffär och prova storlekar där, så du vet att du får rätt :idea:

Ok, det lutar åt hurtta. Som sagt är det ju storleken jag är osäker på.

Ditt tips var bra, men tyvärr finns det ingen djuraffär här i stan som säljer dem :devil:

Ok, det lutar åt hurtta. Som sagt är det ju storleken jag är osäker på.

Ditt tips var bra, men tyvärr finns det ingen djuraffär här i stan som säljer dem :devil:

Tråkigt, då vet jag inte hur du ska bära dej åt för att få rätt.
Vet av egen erfarenhet att storlekarna inte stämmer överens från märke till märke.. Har alltid trott att min tik har storlek 25, men på hurtta visade det sej vara 30 hon skulle ha. Så mitt tips är ändå att leta reda på någon affär som har dom och testa :)

Jag har förvisso bara korthåriga hundar, varav två stycken fryser bara dom tittar ut ;) Men den äldsta hanen fryser sällan, men jag täckar honom ändå ibland. Framför allt om jag vet att vi ska vara ute en längre stund, utan särskilt mycket rörelse. För det är mest det som gör att han inte fryser tror jag, han är sällan stilla en sekund ens medan dom andra två helst står på samma fläck och skakar bara..

Han hade dock inga problem med att vada i en liten å häromdagen :eek: Samtidigt som jag förbannade mig själv som glömde vantarna i bilen..

Just nu har breath-time täcken till mina cavalier, köpta på granngården.

Men nu är jag ute efter nya, de ska inte vara för varma och helst täcka mage + bröst, och kanske även benen lite.
Jag beställde regnoveraller från hööks i storlek 50 cm, men de var för stora. Den mindre storleken är 40cm, men jag tror de blir för små. Jag skulle behöva 45 cm.
Jag har tittat lite på Hurttaoveraller, de ser fina och bra ut, men kanske lite dyra. Någon som vet en bra nätbutik som säljer dem till bra pris ?

Eller har ni något annat tips på något bra täcke/overall som är lite billigare? Och som man kan köpa på nätet.

Jag hade samma problem med att hitta rätt storlek till min hund. antingen var de för långa, för korta eller för breda. Så jag hittade en tjej som gjorde efter hundens mått. Har aldrig haft en så bra kappa och min hund kan springa i den utan problem. De andra har han inte trivts att ha på sig men denna blir han riktigt mallig i och stolt hehe.

Liknande trådar

Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 359
Senast: Kirre
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 196
Senast: Darkie
·
Utrustning Väldigt vad jag spottar ur mig trådar i kväll då :angel: Mamma vill ta upp ridningen på allvar, och således behöver hon lite nya...
Svar
18
· Visningar
1 849
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite... 2
Svar
39
· Visningar
2 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka