Tips på tålig telefon

Mitt förslag är helt enkelt ett stryktåligt skal, då kan du välja vilken telefon du vill utifrån helt andra egenskaper. Det finns många varianter att välja mellan, allt mellan skräp och lyx, mellan smidigt och klumpigt... jag har använt Otterbox (googla) till mina tre-fyra senaste telefoner och genomgående varit mycket nöjd, de har smidiga men genomtänkta och på-riktigt-fungerande skal men det finns som sagt fler tillverkare.

De finns inte för Xperia...
 
De finns inte för Xperia...
Äh, missade att TS redan köpt en Xperia. :angel:
Min tanke var att med ett bra skal måste inte telefonen vara särskilt stryktålig, utan då har man hela utbudet av telefoner att välja mellan. Ja, utom Xperia då. :)
(Min iPhone SE med Otterbox Commuter är inte klumpigare än att den funkar fint i bakfickor och skjortfickor. Men nu är det ju en ickefråga. :p )
 
Äh, missade att TS redan köpt en Xperia. :angel:
Min tanke var att med ett bra skal måste inte telefonen vara särskilt stryktålig, utan då har man hela utbudet av telefoner att välja mellan. Ja, utom Xperia då. :)
(Min iPhone SE med Otterbox Commuter är inte klumpigare än att den funkar fint i bakfickor och skjortfickor. Men nu är det ju en ickefråga. :p )

Problemet är att hitta ett skal som håller... särbon har krossat något med Gorillaglas... :crazy:
 
Jag ser det litet som med åskskydd - det är svårt att skydda sig 100% vid en direktträff, men kan man hantera alla andra mildare händelser så är ändå mycket vunnet.

Helt ärligt tror jag det var något fel på det skalet för så ordentlig smäll var det inte. Dock orkade han inte tjafsa med dem utan konstaterade att det blir inget sådant skal igen.
 
Xperia compact.
Haft tre och dom har varit väldigt väldigt tåliga, den första dog enbart för att den blev överkörd av en traktor men annars tål dom att tappas och att hänga med i stallet och precis överallt. Små och lätt att stoppa i fickan.

Jag håller verkligen inte med! Skärmen på Xperia är super känslig! Jag spräckte tre på tre år innan jag ledsnade. Den senaste ramlade från en pall 30 cm ovanför golvet ner på ekparkett. Sprack trots skärmskydd och skal.
Nackdelen är också att touchen sitter i glaset på Sonys telefoner vilket innebär att när skärmen spricker kan man inte använda telefonen alls till skillnad från Samsung eller iphone som funkar fin fint trots trasiga skärmar.

I övrigt gillar jag Sony men kommer aldrig mer köpa någon just pga den dåliga tåligheten.
 
Jag håller verkligen inte med! Skärmen på Xperia är super känslig! Jag spräckte tre på tre år innan jag ledsnade. Den senaste ramlade från en pall 30 cm ovanför golvet ner på ekparkett. Sprack trots skärmskydd och skal.
Nackdelen är också att touchen sitter i glaset på Sonys telefoner vilket innebär att när skärmen spricker kan man inte använda telefonen alls till skillnad från Samsung eller iphone som funkar fin fint trots trasiga skärmar.

I övrigt gillar jag Sony men kommer aldrig mer köpa någon just pga den dåliga tåligheten.
Oj. Vad konstigt att det kan vara så annorlunda.
 
Äh, missade att TS redan köpt en Xperia. :angel:
Min tanke var att med ett bra skal måste inte telefonen vara särskilt stryktålig, utan då har man hela utbudet av telefoner att välja mellan. Ja, utom Xperia då. :)
(Min iPhone SE med Otterbox Commuter är inte klumpigare än att den funkar fint i bakfickor och skjortfickor. Men nu är det ju en ickefråga. :p )

Jag har har tidigare haft en Otterbox på min första smartphone men den blev så väldigt klumpig tyckte jag (plus at jag fick hålla på att fippla i och ur hela tiden då telefonen inte fick plats med boxen när den skulle in i såna där neopren-arm-grejer som man har när man springer). Numera kanske de har blivit bättre och smidigare, jag får försöka kolla närmare nästa gång det blir aktuellt :D

Jag håller verkligen inte med! Skärmen på Xperia är super känslig! Jag spräckte tre på tre år innan jag ledsnade. Den senaste ramlade från en pall 30 cm ovanför golvet ner på ekparkett. Sprack trots skärmskydd och skal.
Nackdelen är också att touchen sitter i glaset på Sonys telefoner vilket innebär att när skärmen spricker kan man inte använda telefonen alls till skillnad från Samsung eller iphone som funkar fin fint trots trasiga skärmar.

I övrigt gillar jag Sony men kommer aldrig mer köpa någon just pga den dåliga tåligheten.

Jag har ofta lyckats knäcka den undre skärmen på mina Samsungs så även om glaset är helt (eller bara lite skadat) så har skärmen totalt get upp. Tänk vad olika det kan vara!
 
Jag håller verkligen inte med! Skärmen på Xperia är super känslig! Jag spräckte tre på tre år innan jag ledsnade. Den senaste ramlade från en pall 30 cm ovanför golvet ner på ekparkett. Sprack trots skärmskydd och skal.
Så olika det kan vara. Jag är inne på min andra Xperia. Den första tappade jag i betonggolv, asfalt, vattenpölar osv osv. Den dog 2 år gammal när hästen råkade kicka till den med hoven, det tålde inte skärmen. Inget skydd för skärmen alls på den. Den andra är snart 2,5 år och än så länge hel men med diverse slagskador i sargen efter ovan nämnda behandling.
Mitt stora problem med dem är att hörlursuttaget är uselt och pajar långt innan telefonen lägger ner :(
 
Åh, en tråd för mig.

Jag har letat efter en ny mobil ett tag och t om startat någon tråd om det tidigare, men inte kommit till skott. Men... nu har det hänt :( min mobil har troligtvis somnat in. Eller den startar, men den reagerar inte längre när man trycker på skärmen? Någon som vet om jag kan göra något åt det?

Men iallafall var det ju annars dags att köpa en ny.
Jag vill ha en tålig Samsung i 2-3000-kronorsklassen. Med bra kamera. Vilken ska jag välja? Hur var det nu med de här bokstäverna och siffrorna? A5 och J3 och allt vad det heter. Och bör man ta en från något år tillbaka eller den nyaste? Tänker på att de äldre ofta är lite bättre? Men att mobiler blir gamla fort? Hmm.
 
Efter att ha slagit sönder den undre skärmen på min Samsung A3:a (igen) så är jag på jakt efter en ny telefon. Krav är att den är relativt liten, är en android och tålig vad gäller vatten och damm. Står i valet och kvalet att laga nuvarande telefonen (som är av 2015s modell) eller att köpa en ny updaterad version av A3:an. Jag har tidigare använt mig av Otterbox osv men då blir telefonen för stor för att det ska vara praktiskt när jag är ute och springer eller när jag vill ha den i bakfickan på jeansen.
Köp en som passar i Love mei-skalet! :D har en Samsung som fått stryk. Innan det en annan Samsung har jag för mig det var. Och en Cat s50. Pajat allihopa med min klumpighet. Nu kraschade jag skärmen på den här en gång och kände att nej, jag behöver något jag kan sätta ett snöre i så jag kan linda runt handen eller nåt. Hittade Love Mei-skalet och är nöjd! Har jag den i trängre fickor knyter jag fast den i brallorna, kan hänga runt halsen om jag sätter långt snöre osv. Råkar jag tappa den är det inte någon jättekatastrof för den är ganska inbäddad. Sen brukar folk fnissa lite när de ser mitt jätteskal och det tog ett par dagar att vänja sig men så värt!
 
Köp en som passar i Love mei-skalet! :D har en Samsung som fått stryk. Innan det en annan Samsung har jag för mig det var. Och en Cat s50. Pajat allihopa med min klumpighet. Nu kraschade jag skärmen på den här en gång och kände att nej, jag behöver något jag kan sätta ett snöre i så jag kan linda runt handen eller nåt. Hittade Love Mei-skalet och är nöjd! Har jag den i trängre fickor knyter jag fast den i brallorna, kan hänga runt halsen om jag sätter långt snöre osv. Råkar jag tappa den är det inte någon jättekatastrof för den är ganska inbäddad. Sen brukar folk fnissa lite när de ser mitt jätteskal och det tog ett par dagar att vänja sig men så värt!

Det var ett sådant skal särbon krossade...
 
Så olika det kan vara. Jag är inne på min andra Xperia. Den första tappade jag i betonggolv, asfalt, vattenpölar osv osv. Den dog 2 år gammal när hästen råkade kicka till den med hoven, det tålde inte skärmen. Inget skydd för skärmen alls på den. Den andra är snart 2,5 år och än så länge hel men med diverse slagskador i sargen efter ovan nämnda behandling.
Mitt stora problem med dem är att hörlursuttaget är uselt och pajar långt innan telefonen lägger ner :(
Jag har inte heller haft något skydd på nån av mina xperia.
 
Det var ett sådant skal särbon krossade...
:rofl: han måste ju vara extrem! :D skämt åsido, det är klart att den inte står pall för allt, nu har jag förvisso inte glasskyddet men det jag sökte var ju snöret att linda runt handen/sätta runt halsen/fästa i brallorna. Det har hjälpt mig mycket. Sen har jag iofs slarvat några gånger så den lyckats slå i saker ändå, skalet ser förjävligt ut pga det, men de värsta smällarna har jag ändå lyckats rädda den från tack vare det tror jag.
 
:rofl: han måste ju vara extrem! :D skämt åsido, det är klart att den inte står pall för allt, nu har jag förvisso inte glasskyddet men det jag sökte var ju snöret att linda runt handen/sätta runt halsen/fästa i brallorna. Det har hjälpt mig mycket. Sen har jag iofs slarvat några gånger så den lyckats slå i saker ändå, skalet ser förjävligt ut pga det, men de värsta smällarna har jag ändå lyckats rädda den från tack vare det tror jag.

Jo, han är ju det... :cautious:
 

Liknande trådar

Äldre Jag har haft en Samsung Galaxy SIII mini, efter inte ens en vecka tappade jag den och spräckte skärmen... Hade trasig skärm i nått/några...
Svar
15
· Visningar
1 303
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp