Tips på träning i stallgången?

mian1

Trådstartare
Regnet bara vräker ner och vi gillar inte regn!!! :mad:
Har en "stallgång" på 6x9 meter, betonggolv, som vi kan använda. Vad kan man träna för något inomhus på liten yta? Något lugnt och trevligt.

Sv: Tips på träning i stallgången?

mian1 skrev:
Regnet bara vräker ner och vi gillar inte regn!!! :mad:
Har en "stallgång" på 6x9 meter, betonggolv, som vi kan använda. Vad kan man träna för något inomhus på liten yta? Något lugnt och trevligt.

I stallgången kände jag mig hemma med förra monstret som för övrigt fått åka tillbaks till sin förra ägare. Det var inte kul längre.

På stallgolvet tränade vi mkt. flytta undan för tryck, flytta för tanken, gå åt sidan, gå fram och backa stanna kvar, komma på kommandon, massage och stretchövningar m.m Vi tränade även saker som att gå över, under och genom pressening, dra snöre mellan ben, badade m.m m.m

MVH/

Sv: Tips på träning i stallgången?

Kanske lite trickträning? Har funnits en del artiklar i Hästfynd (bla senaste).

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 232
Senast: Claraclara
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: tanten
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
810
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka