Tips på träns + nosgrimmor

Sv: Tips på träns + nosgrimmor

Nä, dressyrpållar kan väl också ha smala remmar, speciellt om dom är stora och grova själva. Annars kan det bli lite mycket. Fast har man en liten tanig sak så är det snyggt. Och sen kan det se för mkt ut med bred vit bläs och sen en bred nosgrimma. Tycker jag iaf. Jag hade bred nosgrimma på Alpin och han hade bara en pytteliten stjärn.

Men rundsytt är snyggt, och inåtspännen :d

Jag tycker tvärtom, huvudet blir ännu grövre med smala remmar. I England så "ska" alltid hunters och hästar med stort huvud ha bredare remmar, pga att med smala remmar så verkar huvudet mer klumpigt. Och där döms det ju endast efter utseende.

han skall helt klart ha ett rundsytt. Det du visade var doch inte så snyggt eftersom det var så smal nosgrimma och vanliga spännen.
Som Centaur skrev: hubertus har ett fint

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 080
Senast: Lager
·
Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att... 2
Svar
31
· Visningar
7 005
Senast: sthu
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 540
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka