Tips på träns!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 073
J

jjeg

Har ett litet problem...
Köper jag ett träns i storleken Full då räcker inte käkremmen till , blir nog så kort och jag får göra ett hål längst ner på remmen ....inte snyggt...:smirk:

Köper jag då ett X-full då får jag ha på sista hålet i sidostycket och med vissa bett (beroende på ringarna) så blir det för stort och bettet hänger i munnen ..

Är det så här eller är det jag som bara haft otur och lyckats köpa träns med ovanligt kort käkrem .För annars är Full rätt storlek...
....så tips på träns med lite längre käkrem önskas ...eller ett med utbytbar rem...har ett x-full idag där man kan spänna på båda sidor av käkremmen..tänk om jag skulle hitta ett full med samma fäste och bara byta denna rem...

Sv: Tips på träns!!

jag har ett träns från Riders Company som man kan länga käkrem från båda hållen på, jättebra kvalité till okej pris, runt 300kr.
hubertus jubilé (som iofs kostar 1'400kr ca) har likadan käkrem.
R.C-tränset kan man köpa på www.ridsportshopen.se eller .com

Tack...där fanns det en hel del träns....Tack igen....Bra bilder oxå så man ser hela tränset och inte bara från ena sidan. nu blir det snarare svårt att välja ;)

Keiffer tränsen brukar man oxå kunna spänna från båda sidorn, och de är lite större i storleken så ett full kanske räcker som de är.

...Vad menar dom när dom skriver ...Upphöjt pannband?????På vissa står det upphöjt och vissa ej upphöjt...Fattar ingenting;)
Är jag dum eller?

Köp INTE ett Knight, iså falll.
DOm tränsen är underbara, förutom att dom är små i storlekaran, speciellt käkremmen.

Jag köpte ett X-Full till min häst i Capone, yttersta på käkremmen.:smirk:

Okey ...bra att veta...finns det fler träns som är små i storleken...eller ovanligt stora...?
Jag gillade dom där riders company tränsen...Men vill gärna ha tips på fler...Egentligen skulle jag vilja ha ett utan nosrem, för det är väldigt sällan jag använder den understa remmen , eller nosgrimma överhuvudtaget...tycker det är såå fult , speciellt med den understa remmen...Snyggast helt utan ...men ok med den övre ....

Skulle gärna vilja ha ett sånt här träns,

Shires%20James%20Sterling%20Bath%20Exercise%20Bridle.gif

....utan nedre nosrem...eller ett som det går ta bort nosrem och "mojicken" :rofl: som remmen sitter i...använder ALDRIG den ändå....Nu rider jag helt utan nosgrimma...

kan du inte köpa ett R.C-träns och köpa en annan nosgrimma till då? För tränset i sig är inte spec. dyrt alls! :) Och så får du större käkrem.

Vanligt engelskt träns utan aachen nosrem alltså.

Jag undrar hur kvaliten på RC tränsen är? Är de lika snygga som de ser ut på bild? På bild ser de väldigt mjuka ut,är de det? Jag har fastnat för ett med pullarnosgrimma... Det är ju verkligen bra pris...

Jag tycker kvalitén är över förväntan med tanke på det låga priset, jag är inte bäst på att komma ihåg och smörja så mitt är lite stelt men det går absolut att smörja det mjukt, min mamma jobbar med det :D
Tycker mitt är skitsnyggt, lägger in en bild man ser lite på
WilleUBRF2.jpg

Fast jag har remontnosgrimma på nu!
Det enda problemet (som synes) är att man har ingenstans att göra av slemremmen, men det är ju inga problem om du är intresserad av ett med pullarnosgrimma.

Tack för svaret!:) Det är verkligen snyggt. Har du brunt eller svart? Lite klurigt att se... Tror kanske det blir ett med aachengrimman oxå:angel: När det är så bra pris..

Breccia_ skrev:
Jag tycker kvalitén är över förväntan med tanke på det låga priset, jag är inte bäst på att komma ihåg och smörja så mitt är lite stelt men det går absolut att smörja det mjukt, min mamma jobbar med det :D
Tycker mitt är skitsnyggt, lägger in en bild man ser lite på
WilleUBRF2.jpg

Fast jag har remontnosgrimma på nu!
Det enda problemet (som synes) är att man har ingenstans att göra av slemremmen, men det är ju inga problem om du är intresserad av ett med pullarnosgrimma.

Tränset är snyggt.... MEN hästen ....WOW!! Outstanding ;)

Mörkbrunt är det :d Skitsnyggt.

jjeg: haha ja han syns ganska mycket :D spelar ingen roll vad han har på sig, alla ser bara honom :p

Breccia_ skrev:
Mörkbrunt är det :d Skitsnyggt.

jjeg: haha ja han syns ganska mycket :D spelar ingen roll vad han har på sig, alla ser bara honom :p

Jag ska bara tillägga att jag brukar inte reagera på hästar..inte ofta ialla fall...MEN denna...jag kan bara säga...:love: guuud vad snygg...Sen har jag sadelsjukan......efter att ha letat sadel i drygt ett halvår..Vad har du för sadel..

borda inte RC ha en egen hemsida , det bör väl finnas träns utan denna nosrem..eller finns det några andra återförsäljare som du vet.
Jag har aldrig förstått vad den nedre remmen ska vara bra för..Jag använder bara nosgrimma när jag är på kurs.

Haha ja jag skulle aldrig ha fux och ingen bläs heller men jag föll pladask för honom när jag träffade honom, ringde pappa med panik i rösten; JAG MÅSTE HA DEN HÄR HÄSTEN! Sen blev pappa fattig :angel: :D
Det är en Jaguar XKC 17" normal mot vid bom, om den passade mig skulle jag värma om bommen då han börjat muskla ur den här nu men jag behöver 16,5" så nu försöker jag sälja denna för att köpa en ny, liknande.
Jag vet inte ett jota om R.C., bara att ridsportshopen har dom tränsen :p Akukköpte det här tränset när Wille skulle komma hem (sen att jag hade tränset i 3 månader innan han behagade komma hem till mig är en annan femma) och jag är supernöjd. Men har som sagt bytt till en remontnosgrimma.

Farmland tränsen är jättestora, min ena har ett huvud som är lika stort som mig (nästan) och hon har på de innersta hålen på flera ställen. De är både fina och har super kvalite, men är lite vardagliga, inga flashiga tävlingsträns. :D

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning När t.om. tränsomanen blir så trött att hon kroknar, vet man att det är illa... :meh: Inte mindre än 3 st träns har gått sönder på... 2
Svar
38
· Visningar
3 372
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 841
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka