Tips på Trix!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 981
N

Nile

Idag har vi varit på första dagen på grundkursen. Till sista gången ska vi ha övat in ett trix. Inget speciellt, men något utöver det vanliga, som vacker tass, vinka, rulla runt ja.. Så skulle vilja ha lite tips och ideér på vad man kan göra:laugh:

Sv: Tips på Trix!

jag lärde min tjej "backa". någon annan på min kurs lärde in "dansa" (stå på bakbenen alltså), någon "kryp", "vacker tass" och sen minns jag inte fler :) senaste i repetoaren hos oss är "buga", och jag funderar allvarlig på att lära in "strumpa" dvs dra av strumpan från foten.... fast jag ser framför mig en lycklig liten tuss som studsar iväg med besökares strumpor i munnen, så jag avvaktar med den ett tag till :D
jag tror säkert andra kan komma med fler förslag. ha så roligt!

Sv: Tips på Trix!

Backa och kryp och buga är ju roligt, slalom mellan dina ben, "skäms" (lägga tassen över nosen), nicka och skaka på huvudet är andra kul trix. En liten hund kan man ju lära att hoppa genom en ring som man gör med armarna. Sen kommer jag inte på mer just nu...

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 455
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?