Bukefalos 28 år!

Tips på vägen.

F

fia710605

Jag har säkert lagt in detta på helt fel ställe men jag hoppas att jag kan få nått tips eller råd ändå;)
Har en ardenner kille på 3 år, han kastrerades för 1 1/2 månad sen & jag märker redan en radikal förändring i hans beteende. Det är väl tur det för han var inte speciellt trevlig som hingst, stod mer på 2 ben istället för 4:o.
Nu till saken; vi har börjat köra in honom så smått, han är otroligt lättlärd & han tycker det är kul. Vi har haft honom hos oss sedan i dec 2011 & då var det att börja från noll, att bara kunna gå i grimma var ett dagsverke om man inte tyckte om att bli nermejad såklart.
Vi tömkör honom ca 4 gånger i veckan men inte så långa stunder, han accepterar linor & skacklar utan bekymmer, han lyssnar till röstkommando gällande gång, sväng H sväng V stanna backa mm. ja han är tillfreds med det mesta vi utsätter honom för men när är det dax att spänna för en vagn eller dyl?????
Han har dragit en 100pinnaharv & en riktig harv som användes förr, 100p harven har han dragit mest & oftast menäven prövat den andra.
Det känns som om vi behöver komma vidare i kör/dragningen, både för hans & våran skull.
Tar tacksamt emot tips & ideer från andra. Tack på förhand:):bow:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 525
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 632
Senast: Åsa A
·
Äldre Ännu en resetråd från mig... :angel: Jag och en tjejkompis ska fira vår universitetsexamen med en roadtrip längs Route 1 i Kalifornien...
Svar
18
· Visningar
1 121
Träning Hej! Jag skulle vilja ha lite råd av er här på buke gällande en 3 åring. Hästen i fråga är en 3 årig arab valack, i ridningen...
Svar
5
· Visningar
2 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp