Tips på vinterridjacka?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RikketiTinn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 945
R

RikketiTinn

Jag behöver en ny vinterridjacka, vill ha en med lite kraftigare yttertyg som inte går sönder om man råkar skrapa emot något närman rider i skogen eller så.
Den ska vara varm, vattentät, snygg, helst andas, helst brun eller svart och helst inte kosta över 2000:-.

Har provat en PK Opium som jag gillade mycket, men då den gick ner över halva rumpan men saknar "ridslits" skulle den kasa uppåt när jag rider, vilket ju inte är så värst skönt...

Någon som har nåt tips om vad jag kan kolla efter för märken/modeller?

Edit: Har kollat på en Kingsland som verkar ok också, bortsett från en jätteblaffig logga över hela ena ärmen, gillar inte det så helt en jacka med diskretare logga. Men i värsta fall kan det kanske gå ändå...

Sv: Tips på vinterridjacka?

Jag skulle vilja ha en jacka som är lite längre modell.

Har själv en Kingsland-jacka som hängt med i många år, helt underbar är den på vintrarna! Nu köpte jag visserligen min på den tiden då loggan fortfarande var diskret, men logga eller inte, gud så skön den är! :D

Mountain Horse har en, kommer inte ihåg vad den heter nu. Går under smeknamnet 'instruktörsjacka'.

Är det en kort jacka du ska ha? Då kan man ju inte riktigt kalla det vinterjacka.

Tror nog en längre avses men med slitsar på sidan så den inte kasar upp när man rider :)

Har själv inga bra tips, kommer använda en parkas från Stadium med rejält grovt yttertyg. Dessvärre beige. Finns inte i sortimentet längre heller. Men jag tror på att leta bland annat än ridmärken! Min har slitsar på sidan utan att vara ridjacka :) Vattentät, snygg, varm, billig...

Jag har en Mountain Horse som jag älskar, den är visserligen grå/blå-aktig men i övrigt tror jag den uppfyller dina krav. Har för mig att modellen heter "fjord" eller något liknande, vet dock inte om den finns kvar, köpte min för två år sedan.

Fristadsjacka! :idea: :D En VARM och väldigt slittålig jacka som står emot det mesta. Den är vattenavvisande och kan utan problem impregneras flera gånger efter tvätt. Kan tvättas i 95 grader utan problem!

Jag har haft min i *tänka* 5-6 år nu och kommer aldrig att byta! Den är alldeles för skön och praktisk för att jag ens ska tänka tanken på att köpa något annat. Visst, den följer inte alls modet, om man nu tänker på det, men slittåligare jacka får du leta efter. ;) Jag har dessutom en stl för stor jacka och får därför under en rejäl tröja om det behövs. Det utan att det känns för bylsigt!

Rekommenderas!

//Alice

Jag vill ha en som är varm och lite längre. Med flees på insidan. typ en vaxjacka. Tips?! Hööks har ju en som inte är alltför dyr. Någon som testst den och har några kommentarer?

Tack för era tips, får kolla upp om jag hittar nåt bra.
Och jo, det var en längre jacka med slitsar jag var ute efter.

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka