Tips tack, har provat allt?!?

Sv: Tips tack, har provat allt?!?

även "vattna" stallgågen innan och efter den sopats. det är bra även om man inte har en "host häst" för att "förebygga." :D
 
Sv: Tips tack, har provat allt?!?

KL
Min hosthäst får ett avkok på 1 msk lakritsrot, 1 msk timjan och 1 msk anis. Kokas i ca 1 liter vatten i med 3-4 nävar krafft låt svälla servara ljummet. Hästen älskar det och hostan är i princip borta. Hon hostar kanske 2 ggr/ vecka nu mot varje dag förut.
Det borde gå att kolla upp om detta stör fostret eftersom iallafall anis och timjan äts även av människor :idea:.
För övrigt håller jag ed andra om miljöåtgärder och framförallt silage istället för hö. Jag vet dock hur svårt det är att få tag i bra foder vid den här tiden på året och jag misstänker att du inte vill göra ett snabbt foderbyte nu strax före fölning och bete.
Jag ska erkänna att jag inte läst alla inlägg så jag kanske säger något som redan sagts. Sopa ALDRIG när hästen är inne min häst får inte gå in förrens tidigast 1 timme efter sopning för att det fina dammet (som är farligast) ska ha hunnit falla till golvet igen.
Lycka till
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen är ett hbl föl fött 21 april 2013. Behandling har sett ut så här: 9 September: Hembesök, kontroll av lungor och luftvägar. Hör...
Svar
7
· Visningar
1 325
Senast: MaRomer
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 821
Senast: Madick
·
A
Hästvård jag har ett gotlandsruss som är 19 år. har ägt honom i 5 år. Han har haft lite hosta hela tiden mem det har funkat med bra hö och spån i...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: krigarinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp