Bukefalos 28 år!

Tips till fällning

L

Linia

Hej!
Jag har en Golden retriver hane som fäller mycket. Har någon ett tips på hur man gör för att den ska fälla snabbare?

Tack!! :banana:
 
Sv: Tips till fällning

Ge den ett ordentligt bad samt använd sen king coat eller en furminator o dra bort håret med. Borsta borsta borsta.

Vad är en armé karda?
 
Sv: Tips till fällning

Bada hunden med schampo och gnugga pälsen ordentligen första dagarna hunder fäller, då brukar det bli mindre och gå lättare ;) Jag brukar dammsuga mina hundar:D, har bara långhåriga saker som fäller lite för jämnan tycker ja ;)
 
Sv: Tips till fällning

Jag har en perfekt pälsfällare till mig långhåriga schäferhund hemma, i form av en dvärgpinschervalp som biter sig fast, river och skuttar i pälsen = den lossnar. ;)

Men annars är en karda, eller king coat jättebra att använda, gärna efter ett bad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 329
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: Sootie
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 079
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
769
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp