Tips till fönster!

Guldaskig

Trådstartare
Jag behöver inspiration! Vi har ett fönster vars fönsterbräda endast är 6 cm djup. Det är hur svårt som helst att hitta något som får plats och samtidigt ser snyggt ut. Har ni några bra idéer? Det kan vara en lampa, en vas, en prydnadsgrej, något som står, något som hänger, osv.

Kan tänka mig att fönstret kommer till sin rätt i advent när vi kan ställa fram adventsljusstakar men advent infaller ju bara en månad av tolv...
 
Vad har ni för stil i övrigt?
Vilket läge är fönstret i?
Kan du posta en bild? :)

Jag hade haft nån/några modernare prydnadsfigurer, nån liten kaktus/fetbladig växt som bor i liten kruka, nån ljusstake som är lite högre för att få lite fler nivåer på brädet samt en lampa som hänger från ovan så att säga. Då utgår jag från min egen smak :)
 
Glas är vackert i fönster!

jag har vaser i färgat glas och jag har någon fådd figur i starka färger som blir mycket vackra mot ljuset som kommer in.

I ett fönster har jag en glasboll i färgat glas, som hänger
 
@Monifa Vi har nog väldigt "vanlig" svensk stil :) Bra idéer du hade! Kruxet är väl att hitta en kruka som bara är 6 cm.

@tanten Bra idé med glas! Kanske kan få tag i nåt fint som hänger.
 
Kanske detta kan vara nått annars?

lantliv-piedestal-vit__0117745_PE272932_S4.JPG

från ikea
 
Jag hade lite tråkigt så här är lite idéer från mig ^^ Och detta är bara vad Ikea har = borde finnas i andra varianter även hos andra butiker! :D

Ikea Glasig, 5x5cm
glasig-varmeljushallare__0368123_PE549845_S4.JPG

Ikea Rektangel, 5,5x5,5cm..
rektangel-vas__0092663_PE229299_S4.JPG

..med en Ikea Dracaena i (och lite snygga stenar så den står fint) gör att du får höjd!
dracaena-vaxt__67434_PE181277_S4.JPG

Ikea Cactaceae, krukan 6cm diameter
cactaceae-krukvaxt-med-kruka__0159335_PE315851_S4.JPG

Ikea Phalaenopsis (mini orkidé), krukans diameter 6cm
phalaenopsis-krukvaxt-med-kruka-blandade-farger__0212621_PE366706_S4.JPG
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 292
Senast: Habina
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 576
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp