tips till pass

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Aannah-Mani
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 721
A

Aannah-Mani

Någon som har tips på hur man stärker passen? hur man tränar så att passen blir snabbare, och "håller kvar" den längre? ;)

Sv: tips till pass

Träna explosivitet i dom övriga gångarterna, styrka m.m. i galopp.
Tempo i övriga gångarter gör att tempo i passen blir högre.

När du väl tränar pass (får EJ göras för ofta, jag lägger mina passhästar i pass MAX 2 träningspass/månad) så träna bara läggningar.
Sen kommer stabiliteten av sig själv, genom att läggningarna sitter så kan du hjälpa hästen att hålla passen genom att göra en ny läggning när den är påväg att slå upp.

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 549
Senast: Badger
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
343
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
361
Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka