Tips till tävling.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 205

Sorbe

Trådstartare
Är det något speciellt ni brukar ha på eran hemmatävling eller har ni mött på något smart när ni varit ute och tävlat som man kan fortsätta ha för att förbättra tävlingen på små sätt?

Som att dela ut kaffekuponger till föraren/ryttaren när man kommer till parkeringen, skriva lapp med telefonnummer som man sätter på transporten så de parkeringsansvariga snabbt kan ringa till den hästansvarige ifall något händer istället för att gå ut i högtalarna.

Sånna liknande tips, någon?

Sv: Tips till tävling.

Jag tycker det är trevligt när någon funktionär står och delar ut tex morötter :p Ibland har det vart direkt när man kommer ut från banan men vanligast är väl att man får en när man kommer med transporten... :)

Vi brukar dela ut morötter när ekipaget går ut från banan:D.

Detta kanske är självklart men jag som är ljudansvarig brukar klä in högtalarna i sopsäckar så kommer det inte in fukt.

Vid framridningen brukar vi sätta upp ett sträck som är 110 cm så ryttarna kan mäta sina spön för att se att de inte är för långa.

Kanske kommer på nåt mer senare men det var vad jag hade och komma med just nu :p

oh vad mysigt, de måste jag framföra på vårat tävlingsmöte ..

Detta kanske är självklart men jag som är ljudansvarig brukar klä in högtalarna i sopsäckar så kommer det inte in fukt.

Vid framridningen brukar vi sätta upp ett sträck som är 110 cm så ryttarna kan mäta sina spön för att se att de inte är för långa.

Kanske kommer på nåt mer senare men det var vad jag hade och komma med just nu :p

de dära med spöt va jädrans smart! :idea:

Se till att alla funktionärer är säkra på vad deras arbetsuppgifter är! Jag har varit på flera tävlingar där folk varit satta på platser där de inte vet vad de ska göra...

Ja, det är trevligt. På vår senaste tävling tror jag det var fick alla ryttare lite hästgodis och en varsin festis när de red ut.

Det gjorde vi också på senaste tävlingen på min klubb. Morot till hästen och en liten typ MER-dricka till ryttaren.

Det gjorde vi också på senaste tävlingen på min klubb. Morot till hästen och en liten typ MER-dricka till ryttaren.

dricka va ju ingen dum ide heller :) man blir ju "ganska" törstig av å tävla. dricka skulle sitta mkt bra :d

Festis + morot när man kommer ut från banan är alltid uppskattat!!
Högtalare som hörs till framridning/framhoppning är också bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Grazing
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Miingla
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 432
Senast: fejko
·
Hoppning Känner att jag skulle behöva lite tips och idéer då jag har slut på egna.. Jag har ett 12-årigt sto som jag har haft i ca 2,5 år. Jag... 2
Svar
25
· Visningar
4 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka