sweep

Trådstartare
min katt vässar klorna på mina skor och det vill jag inte att han gör.
hur får man honom att sluta?
 
Skaffa en skohylla?! ;)

Min kisse gjorde också så förut, när skorna stod på golvet. Sambon klagade alltid över sönderklösta skosnören. På skohyllan som numera står i hallen kan hon inte....... Mycket effektivt. :D
 
Det finns FY-gele som du kan lägga lite på skorna, det hjälper, de vill inte gå dit då. Finns i djuraffärer. :idea:
Fluff
 
han har sängen, soffan, mattan och en klösbräda..

sängen använder han ibland
soffan då och då
mattan i hallen är nog favoriten
och klösbrädan fattar han inte vad det är.. han tror att det är en leksak..
 
hihi, sängen?

Du tog hand om honom när han var väldigt liten va? Då kan det vara svårt att lära dem såna saker.
Det finns motsatsen till "fysprej" också, som man kan spreja på tex klösbrädan. KAN ju funka om man har tur...

Annars är väl det klassiska: lyft bort katten till klösbrädan, när han börjar klösa på andra saker, det man brukar göra..
 
Vi köpte ett stort klösträd på 3 våningar, men katterna vägrade gå dit, då strödde min son på kattmynta på klöspelarna, så nu klöser dem och kelar för fullt där :love:
Fluff
 
jag har lyft bort honom och han fattar inte ändå

¨mm.. sängen är rolig att klösa på
 

Liknande trådar

Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
392
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 912
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp