• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Vicks
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 990
V

Vicks

..på vad man kan aktivera en gammal schäfer med. Han orkar inte så mycket längre, så jag efterlyser främst "mindgames". :)

Tomma toarullar, kartonger, mjölkpaket som du lägger nå´t gott i och sen stänger igen.
En trasa som du lägger godis i och sen knyter runt.
Har du en buske kan du sätta Frolic på grenarna och låta hunden leta rätt på dem och plocka av.
Finns olika aktivitetsprylar att köpa, tex en kula med hål i som godis läggs i, sen får hunden på valfritt sätt rulla kulan för att få ut godiset.
Den kräver visserligen lite fysisk aktivitet.
Lär in något trick, tex slicka om munnen.

Söka godis. Släng ut en näve i blåbärsriset eller i högt gräs, så måste hunden kämpa lite.

Lek gömme i skogen en håller i hunden och den andre gömmer sig, det är ju enkelt att göra och kan avpassas i längd om hunden inte orkar springa så mycket. Har man barn brukar de gilla att vara den som gömmer sig!

lite vanlig tävlingslydnad kan var kul det med! eller varför inte träna med targetstick och klicker? skitkul och hundarna blir riktigt ivriga (t o m min lata tik, det säger inte så lite det!)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 470
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 277
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
101
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 526
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Atletix