SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag har ett B-ponny sto som jag tänkt börja tävla i dressyr/hoppning så fort jag hittat ryttare. Nu är jag inte så bra på de här me ridtävlingar eftersom jag själv mest tävlat i trav. Vad måste man ordna innan man kan börja tävla? Tex. licenser osv? Måste man vara med i nån klubb och gäller det isåfall för både ryttare och ägare eller bara en av dom? Vad behövs för ryttaren? Pass har hon och vaccinationen är klar, mätintyget är ok det med.

Sv: Tips

licens till ryttare & häst, gröntkort till ryttare eller målsman.. ryttaren måste vara medlem i en klubb som denne också löser licens för! :bump:

Sv: Tips

Grönt kort får man ta från det år man fyller 13. Innan det ska tex förälder ha.

Sen får man ju bara tävla b-ponny till det år man fyller 13 i hoppning och 14 i dressyr.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 486
Senast: Edla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 559
Senast: LiviaFilippa
·
Tävling Hej alla hästmänniskor! Jag är 12 år och tävlar regelbundet på ridskolehästar på min ridskola 70 cm hoppning lätt c1 dressyr. Någon som...
Svar
3
· Visningar
1 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?