Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tror jag inte att jag gjorde faktiskt! (Däremot till en surdeg som hade runnit ut på köksbänken. När jag, iförd handduk och inte världens vassaste morgonhumör, hade torkat upp eländet välte jag burken med resterande surdeg i. Det var skoj! :turd::turd:)
Åh nej! Ska vi sörja Urban nu? :( Vill du ha ett nytt tillskott av surdegsbarn?
 
Det tror jag inte att jag gjorde faktiskt! (Däremot till en surdeg som hade runnit ut på köksbänken. När jag, iförd handduk och inte världens vassaste morgonhumör, hade torkat upp eländet välte jag burken med resterande surdeg i. Det var skoj! :turd::turd:)
Åh nej! Det är precis sådana där "all världens jävlighet"-händelser som kan få mitt annars väldigt stabila temperament att gå helt bananas. Lider med dig!
 
Åh nej! Det är precis sådana där "all världens jävlighet"-händelser som kan få mitt annars väldigt stabila temperament att gå helt bananas. Lider med dig!

Ja alltså just då var jag inte helnöjd... men kunde skratta åt det rätt fort ;) Det har varit en sån där dag där lite allt möjligt irriterar så jag vet inte, tisdagar alltså!

Men jag blev på lite bättre humör när jag helt plötsligt fick syn på en RABARBER på parkeringsplatsen utanför hotellet på min lunchpromenad...
 
En nackdel med mitt kök just nu är att det inte finns något avlopp. Hemma i stan, alltså, på landet är allt perfekt och i bästa ordning. Frånvaron av avloppet beror på en vattenläcka längre ner i huset. Det går rätt bra, jag hämtar mitt kaffevatten i badrummet. Men. Middagen idag. Det GÅR inte att laga mat utan att diska för diskbänken svämmar över av disk, och det går inte att diska utan avlopp.

I värsta fall tvingas jag inta min middag på lokal. (Det är ingen toppengrej idag, för både partner och jag kommer att vara aströtta ikväll.)
 
Det GÅR inte att laga mat utan att diska för diskbänken svämmar över av disk, och det går inte att diska utan avlopp.
Ställ en hink under, töm den i toaletten när du är klar. Funkar både för hand och med maskin. :up:

ETA: Diskar du för hand, så tar du isär avloppet så det rinner ner i hinken. Är det diskmaskin så lossar du avloppsslangen och lägger ner den i hinken.

ETAII: Förutsatt att avloppet i badrummet kan användas då. Är allt avstängt kan du ignorera mina idéer. :p
 
Senast ändrad:
En nackdel med mitt kök just nu är att det inte finns något avlopp. Hemma i stan, alltså, på landet är allt perfekt och i bästa ordning. Frånvaron av avloppet beror på en vattenläcka längre ner i huset. Det går rätt bra, jag hämtar mitt kaffevatten i badrummet. Men. Middagen idag. Det GÅR inte att laga mat utan att diska för diskbänken svämmar över av disk, och det går inte att diska utan avlopp.

I värsta fall tvingas jag inta min middag på lokal. (Det är ingen toppengrej idag, för både partner och jag kommer att vara aströtta ikväll.)

Hämtmat?
 
Ställ en hink under, töm den i toaletten när du är klar. Funkar både för hand och med maskin. :up:

ETA: Diskar du för hand, så tar du isär avloppet så det rinner ner i hinken. Är det diskmaskin så lossar du avloppsslangen och lägger ner den i hinken.

ETAII: Förutsatt att avloppet i badrummet kan användas då. Är allt avstängt kan du ignorera mina idéer. :p
Blä vad äckligt!

Avloppet i badrummet fungerar tack och lov.
 
@Petruska När jag bodde på korridor var det folk som diskade i duschen, av någon outgrundlig anledning. Personligen skulle jag ju dock 100 gånger hellre välja hämtpizza i för en kväll istället. Och jag gillar inte ens hämtpizza.
Jag föreställde mig att jag stod böjd över badkaret och diskade. Jag får ont i ryggen bara av att tänka på det.
 
Här råkar man vara borta från buke i 5 dagar och tråden svämmar över av trevliga saker! :d ÅH vad sugen jag blev på bakad rotselleri och vad som helst med lammfärs, dock inte samtidigt kanske. Själv har jag haft matmisär och ätit vad jag råkat komma över. Bland annat gratis princesstårta på Ica :D

Nu är jag nyss hemkommer från en hälsoutvärdering med blodprover, kolesteroltest, cykeltest, pulsmätare och allt vad det heter. Tack jobbet! Järnbrist så jag köpte blodpudding på vägen hem, ska ätas med mammas lingonsylt. Annars väntar restaurangmiddagar två kvällar i rad nu så ska nog få ordning på torpet.

(Visste ni förresten att 1-2 glas vin, 2-3 ggr/vecka är ett RISKDRICKANDE!) MVH hälsobedömningen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
338
· Visningar
14 766
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 490
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
374
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp