Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kanske kan få en kurs när han själv fyller år?
Haha jag har testat flertalet gånger men av nån anledning så fastnar inte pannkakor hos honom :rofl:
Häftigt! Vi käkade också hemmagjord pyttipanna till middag igår :D:d med potatis, gul lök, morötter och korvbitar. Stekt ägg, smörgåsgurka och rödbetor till.
Sååå gott!! Har varit så himla sugen på det i veckor! Jättekonstigt eftersom jag egentligen inte ens gillar det så jättemycket :D så jag skyller på gravidcravings!
så jäkla smidigt när man behöver bli av med mat. Gjorde en suf and turf för ett tag sen med ägg, potatis, skinka, räkor och en massa grönsaker. Och helt plötsligt hade man blivit av med rester från typ fyra middagar :up:
 
Jag har överlevt IKEA och IKEAs restaurang! (Inväntar trådens applåder)

Startade besöket med middad i form av panerad spätta med potatis, örtcreme, ärtor och vitlöksbröd. Jag har ätit sämre mat, men framförallt är jag så glad över att det finns restaurang så en slipper släpa runt på en hungrig oxh därmed grinig sambo :D

Nu sitter jag och okynnesäter mandelbiskvier från påse bara för att jag kan och för att det är gott.

Jag försökte äta på Ikea i förrgår, men de hade den dåliga smaken att stänga hela butiken en timme tidigare än vi räknat med och dessutom stänga restaurangen en halvtimme före stängning och, som kronan på verket och såklart föga förvånande, hade de mage att ha gömt allt vi ville ha så att det tog en halv evighet att hitta våra påsklömmor, ziplock-påsar och sopsorteringssystem.

Panikköpte en liten påse salta mandlar för att klara hemfärden och högg två påsar grönsaksbollar i förbutiken för att jag fick för mig att någon rekommenderat dem(jag mindes uppenbarligen fel, de var vedervärdiga när vi väl hemkomna och halvt döende av svält stekte några som vi åt med stekt svartkål och hipsterketchup).

För övrigt har jag ett korianderknippe som jag inte lyckas ta slut på. utöver vietnamesiska sommarrullar, grönsakswok med sesamolja, chili och koriander har den räckt till en glasnudelsallad med tahini, grönkål, hyvlad morot och tärnad stekt tofu. När ska den någonsin ta slut?
 
Jag har idag kokat ett paket svarta bönor och ett paket kikärter. Det mesta kommer hamna i frysen, men en del kommer användas ganska direkt. Har även aduki-, borlotti-, lima- och black eye-bönor i skåpet, så det är bara att fortsätta blötlägga och koka. De gör sig bättre kokta i frysen än torra i skåpet, för jag är dålig på framförhållning :P
 
Jag tycker du ska stämma IKEA @Koltrast Så himla himla dåligt bemötande med maten och att gömma varor :down:

Dessutom håller jag med om grönsaksbollarna - inte det bästa som finns i matväg.
 
Jag åt skinkfyllda crêpes igår. Inte det minsta egengjorda! Jag blev bara så himla sugen. Är inne i en så ofantligt trött period just nu och då är det liksom lite såhär att det viktigaste är att äta, gärna varm mat, ett par gånger om dagen. Så får det vara halvfabrikat om det är det som krävs helt enkelt. Men imorgon ska jag få finmat på lokal med jobbet (en avtackning), någon som varit på Swedish Taste i Göteborg?

Jag har varit där. Det var någon sorts buffé under en bokmässa. Men jag minns faktiskt inte maten. :crazy: Det enda jag kommer ihåg är att jag var så himla trött i fötterna att jag bara ville få sitta någonstans. Men det gick inte för det var mingelaktigt.

Snacka om kasta pärlor för svin. Just då hade jag blivit gladare för en korv med mos och en bekväm fåtölj. :o
 
Jag försökte äta på Ikea i förrgår, men de hade den dåliga smaken att stänga hela butiken en timme tidigare än vi räknat med och dessutom stänga restaurangen en halvtimme före stängning och, som kronan på verket och såklart föga förvånande, hade de mage att ha gömt allt vi ville ha så att det tog en halv evighet att hitta våra påsklömmor, ziplock-påsar och sopsorteringssystem.

Panikköpte en liten påse salta mandlar för att klara hemfärden och högg två påsar grönsaksbollar i förbutiken för att jag fick för mig att någon rekommenderat dem(jag mindes uppenbarligen fel, de var vedervärdiga när vi väl hemkomna och halvt döende av svält stekte några som vi åt med stekt svartkål och hipsterketchup).

För övrigt har jag ett korianderknippe som jag inte lyckas ta slut på. utöver vietnamesiska sommarrullar, grönsakswok med sesamolja, chili och koriander har den räckt till en glasnudelsallad med tahini, grönkål, hyvlad morot och tärnad stekt tofu. När ska den någonsin ta slut?

Deras grönsaksbullar är vedervärdiga.
 
Jag har hängt med BARNEN och mina FÖRÄLDRAR hela dagen. Jättekul, museer och sen en ok lunch på Vigårda. Nu har luften gått ur mig dock så jag ska strax ta hundarna på en tur och köpa thaimat. Två nr 40 och en nr 2. Häpp liksom.
 
Har blivit dunderförkyld. Har sedan flera veckor tillbaka en bokning på mycket populär restaurang för ikväll kl 21. Sexrätters. Gud giv mig styrka! (och håll tummarna för att jag inte tappar smaken inom de närmsta tre timmarna)
 
Har blivit dunderförkyld. Har sedan flera veckor tillbaka en bokning på mycket populär restaurang för ikväll kl 21. Sexrätters. Gud giv mig styrka! (och håll tummarna för att jag inte tappar smaken inom de närmsta tre timmarna)

Du har mitt fulla medlidande, håller tummarna för att smaksinnet stannar!
 
Du har mitt fulla medlidande, håller tummarna för att smaksinnet stannar!

Mardröm! Hoppas det går okej och blir njutbart ändå!
Jag tackar ynkligt för medlidandet! Det känns faktiskt lite mardrömslikt, på sant i-landsvis. Hade det inte varit för att det är ett sådant där ställe som debiterar hela menypriset ifall man avbokar mindre än 24 timmar i förväg hade jag skippat det faktiskt, men istället ska jag proppa i mig lite piller, ta en tupplur och uppbåda all energi jag har för att trots allt göra det till en trevlig upplevelse.
 
Ja, jag vill flytta till småstaden också. Gud vad jag kan sakna att kunna ta en kaffe med föräldrarna lite spontant.
Är så avundsjuk på mina syskon som kan träffa föräldern (och varandra för den delen) i princip när som. Men i mitt fall är det ju jag som flyttat från Hufvudstaden till landet, så jag får ju skylla mig själv för såväl uteblivet ursprungsfamiljshäng som brist på möjlighet att få ta en spontan kaffe öht.
 
Sambon handlade, vrålhungrig, på väg från jobbmöte och fick med sig en färdigmarinerad "ytterfläskfilé". Vi köper aldrig färdigmarinerat, men den här var nersatt och han såg väl framför sig hyfsat god mat snabbt. Den var vitlöks- och chilimarinerad och han brynte den först och ställde sedsn in pannan i ugnen så den fick ganska rejält med färg. Blev faktiskt oväntat gott! Åts med ugnade potatisklyftor och ugnade rödlökar.

Grönsaksbristen är för övrigt slående i vårt hushåll just nu. :arghh: Potatis, diverse rotsaker och en och annan paprika. Bortsett från paprikan kan vi ju iofs skylla på att vi äter efter säsong... :cool:
 
Är så avundsjuk på mina syskon som kan träffa föräldern (och varandra för den delen) i princip när som. Men i mitt fall är det ju jag som flyttat från Hufvudstaden till landet, så jag får ju skylla mig själv för såväl uteblivet ursprungsfamiljshäng som brist på möjlighet att få ta en spontan kaffe öht.

Exakt vad jag och min kära MOR pratade om på telefon idag!
Eller ja.. hon sa att det hade varit perfekt att ha mig på 3-4 mils avstånd så hon kunde köra och hälsa på :rofl:
 
Exakt vad jag och min kära MOR pratade om på telefon idag!
Eller ja.. hon sa att det hade varit perfekt att ha mig på 3-4 mils avstånd så hon kunde köra och hälsa på :rofl:
20 minuter bort med bil är optimalt tycker jag. Föräldrarna kan hjälpa nig att starta bilen nör den krånglar och jag kan hänga där när jag vill utan att det blir ett projekt (eller vara när jag är ensam och hungrig :angel: ) men det är sällan dom kommer och hälsar på mig utan inbjudan. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 466
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 153
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
106 908
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
85 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp