Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår lagade jag en hel gryta full med lammköttfärssås som idag, tillsammans med getostsås, blev obscent mycket lasagne. Kommer ha matlådor hela mars, typ. Gott blev det också! Och eftersom det var nödvändigt att ha vin i såsen, fick jag ett glas vin till maten också. Och förmodligen ett till ganska snart.

Hade tänkt göra en curry med sötpotatis och kikärter också, men orkar inte idag. Kanske blir imorgon, så har jag matsedeln färdig för ett tag sedan. Måste göra den innan grejerna blir dåliga.
 
Igår lagade jag en hel gryta full med lammköttfärssås som idag, tillsammans med getostsås, blev obscent mycket lasagne. Kommer ha matlådor hela mars, typ. Gott blev det också! Och eftersom det var nödvändigt att ha vin i såsen, fick jag ett glas vin till maten också. Och förmodligen ett till ganska snart.

Hade tänkt göra en curry med sötpotatis och kikärter också, men orkar inte idag. Kanske blir imorgon, så har jag matsedeln färdig för ett tag sedan. Måste göra den innan grejerna blir dåliga.
Åh, den lasagnen vill jag hemskt gärna ha recept på!
 
Jag sitter i soffan och känner mig lite extra fluffig sådär, som man lätt gör efter en helg då (ovanligt mycket) fokus har legat på mat. Förkylningen förföljer mig fortfarande, men jag har i alla fall fått behålla smaken vilket jag är oändligt tacksam för!

Igår firade vi mammas födelsedag och åt en fantastisk middag på en av de mysigaste restaurangerna jag någonsin varit på. Pilgrimsmusslor med bräserad griskind, äpple, bondbönor och rödvinssky till förrätt; ankbröst med sötpotatis & kålrotskaka, minirödbetor, picklade björnbär och skysås till huvudrätt; choklad & apelsinpaj med Cointreau-glass till efterrätt. Ridå.

Idag inledde vi med scones med lemon curd, och dagen har även bjudit på baklava, citrontårta och ostbricka. Imorgon måste jag sluta proppa i mig så mycket gott i parti och minut, om jag inte vill känna mig som Heffaklumpen när jag åker på solsemester om 10 dagar. I can do it! Tror jag.
 
Jag har sett den men inte köpt ännu @Andromedae . Har också sett en massa bilder i vegangrupperna! Ser fram emot att testa med fetaost och soltorkade tomater i. Eller rullad köttfärslimpa (med ost, persilja och skållad hackad mandel).
 
Jag har sett den men inte köpt ännu @Andromedae . Har också sett en massa bilder i vegangrupperna! Ser fram emot att testa med fetaost och soltorkade tomater i. Eller rullad köttfärslimpa (med ost, persilja och skållad hackad mandel).
Rullad köttfärslimpa får mig att minnas den jag gjorde på 70 talet, med äpple, bacon o hackad bladpersilja.:d
 
Snabbmat delux här - dvs tillagningstips är tiden det tar att värma ugnen till 200 grader plus gratinering 5-7 minuter.

Färsk ostfylld pasta som kokas i två minuter, sen blandas med grönkål, olja (hag hade rapsolja med citronsmak) och valnötter i en form. På med salt, peppar och fetaost. Gratinera tills lagom. Supergott verkligen!
 
Senast ändrad:
Snabbmat delux här - dvs tillagningstips är tiden det tar att värma ugnen till 200 grader plus gratinering 5-7 minuter.

Färsk ostfylld som kokas i två minuter, sen blandas med grönkål, olja (hag hade rapsolja med citronsmak) och valnötter i en form. På med salt, peppar och fetaost. Gratinera tills lagom. Supergott verkligen!
Färsk ostfylld vadå? Pasta?
 
Ska just till att försöka driva influensan på flykten medelst en het och vitlökig gulasch. Förhoppningsvis kan den iallafall ta udden av den värsta frossan.

Potatisen betedde sig dock väldigt märkligt. Trots små bitar så tog det 25 minuter för den att bli färdig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
338
· Visningar
14 676
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
106 940
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 850
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 071
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp