Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker inte att det är så vanligt att kvinnor skriver ut sin längd. Skriver dom sin längd är det oftast för att dom ligger långt ifrån medellängd(ca 167 cm). Ex, 158 cm eller 178cm.

Jag tror att dom långa skriver så för att dom vill ha en kille som är lika lång eller längre. Men inte vill skriva det rakt ut. Dom korta skriver nog det för att det är många killar som gillar korta tjejer.

Men jag brukar ju få kriktik när jag yttrar mig om varför kvinnor gör si och så... Men det är vad jag tror :).

Eller så är det för att slippa höra "Oj vad du var lång!" i ett icke positivt tonfall. Om man är både lång och bred kan man istället få höra att man är stor, med samma tonfall.
 
Alltså det jag tycker är konstigt är att dom som tycker att längd är en stor grej och tycker att dom är för "korta" också HAR dejter och har haft förhållanden.. hur går det ihop liksom? Jättemånga "korta" män är skådisar och spelar åtråvärda män på film.... dom blir inte diskriminerade.... Det är många "korta" män som har förhållanden och dejter.... Är det så att dom bara tycker dom har rätt till ännu mer än vad dom redan har?

Kan det vara det att män bara inte är vana att bli bedömda på yta?? Att några kvinnor vill att dom är stora och då blir det stor förvirring? :confused: Några kvinnor har preferenser på utseende liksom? Är det tillåtet?? Ska pressen på kvinnor att vara små och nätta drabba MÄN också???

För kvinnor och tjejer är det ju vardagsmat att bli dömd ytligt men för män blir det som en rak höger från ingenstans och så blåses längdgrejen upp till att vara nån stor grej när det i verkligheten inte är så viktigt?
 
Tips från dig hur man beter sig på Buke är ungefär lika pålitligt som att Fan själv skulle berätta hur man beter sig i kyrkan. Jag tror att andra män klarar sig utan din ovärderliga visdom, faktiskt.

Och vad dina dejter anbelangar så är jag inte ett dugg förvånad att du får till någon enstaka dejt då och då men inte lyckas få till något mer trots att du söker en stadig partner. Du verkar liksom inte så bra på det här med att vara en sympatisk person som är rolig att vara med och ger mersmak.

Nu har jag diskuterat färdigt med dig. :) :) :) :) :)

Jag håller med dig! Och för att fortsätta på det senaste attributet, så lär inte @Hero ha så mycket plus där. Han missförstår ju varenda inlägg :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Fast kan ni inte ignorera istället för att vara elaka? Dessutom skulle ämnet dö ut snabbare...

Jag har försökt ignorera, men jag är så innerligt less på dryga snubbar, och till slut går det inte att låtsas om ingenting längre. Så länge herrn som vill missförstå precis allt håller på som han gör så tror jag att det är oundvikligt att ämnet blossar upp igen förr eller senare. Det är snarare elakare att inte sätta ner foten mot hans skeva tankesätt. Inte för att det gör nån skillnad iofs, eftersom jag vägrar leka pedagog med män som spelar dumma...
 
Tja, om vi ska prata lite dejting istället för längd så kan jag meddela att det inte fanns någon anledning att vara nervös inför dagens träff. Däremot var det ju jäkligt bra att jag är duktig på att prata på om allt och inget, för annars hade det inte blivit mycket sagt... Jag orkar inte dra ur folk precis allt hela, hela tiden.

Nu är jag på väg hem med två trötta, hungriga hundar iaf :)
 
@sorbifolia Ja, förstås! Förlåt! Menade @Zinfernia spännande med alla dejter!

@Red_Chili Men vad tråkigt att han inte pratade mer!

Jag och pulkakillen har smsat lite idag, inte sagt något om att ses igen dock, men det tror jag nog att han vill. Jag hade velat ses igen.
Vegokillen har inte hört av sig, men jag tycker faktiskt att bollen ligger hos honom... visst han skrev sist typ ha en bra natt på jobbet, men tycker då han kan ta initiativ och börja skriva nu ändå faktiskt.

Inte tindrat nåt mer, inte varit hemma. Första kvällen/natten hemma nu på 8 nätter :heart. (men tindrade sist för kanske.. 3 dar sen)

//r
 
Jag är likadan!!

Högt HÖGT på min lista är att samtalet ska FLYTA PÅ utan min "hjälp"!!! Klarar inte av när man måste dra info ur folk :rage: :arghh: :meh: och om dom inte kan gå rakt på sak så kan dom glömma att jag försöker få det ur dom
Jag tror att det från och med nu är punkt 1 på min lista :p Och visst, någon kan vara blyg, trött, whatever. Men ja... Nu pladdrade jag på om allt möjligt, försökte även leda in samtalet på sådant han kunde tänkas gilla att diskutera och fick knappt respons. När jag frågade om hans största intressen, då fick jag svar på exakt det jag frågade om, inget mer och inget att spinna vidare på heller egentligen. Då spelar det ingen roll om någon är både snäll och snygg, jag orkar bara inte.

Det här är också en av anledningarna till att jag vill träffas ganska snabbt ändå, om jag fått kontakt med någon där det är säkert att det ska bli någon träff alltså. Nu har vi chattat mycket, det har varit supertrevligt, vi har haft massor att skriva om.. och så är det inte ens i närheten av lika lättpratat sedan.

En liten självförtroendeboost blev det i alla fall, eftersom jag blev påmind om massor av saker med mig som är jävligt bra (och som inte har med hundar att göra). Det kan jag garanterat ha nytta av framöver :)
 
Nu har vi chattat mycket, det har varit supertrevligt, vi har haft massor att skriva om.. och så är det inte ens i närheten av lika lättpratat sedan.
Har ni pratat i telefon? Jag tycker oftast telefonprat ger en bättre bild av hur det skulle vara IRL än vad chattande gör. Nuförtiden träffar jag aldrig nån jag inte pratat i telefon med först.
 
Men jag brukar ju få kriktik när jag yttrar mig om varför kvinnor gör si och så... Men det är vad jag tror :).
Alltså....... tänkte ignorera för det har redan dragits typ tiotusen varv men..... tror du får kritik för att det verkar som om du på riktigt skiter i vad kvinnor kan ha för anledningar och killgissar utifrån det enda kriteriet att du ska känna att du kan skylla det hundra % på kvinnor , jag menar du HAR hört det här som jag citerar här nere förut för jag är säker på att det nämnts nån av dom tiotusentals gånger det diskuterats men ändå "glömmer" du att nämna det i vad du tror om kvinnors anledningar att nämna sin längd:

Eller så är det för att slippa höra "Oj vad du var lång!" i ett icke positivt tonfall. Om man är både lång och bred kan man istället få höra att man är stor, med samma tonfall.

Ja, och för att slippa råka ut för män som inte kan hantera långa kvinnor. Upplever det som betydligt vanligare än kvinnor som har problem med motsatta könets längd.

Din mission här @Hero verkar liksom vara att beskriva det som om kvinnor inte har några problem i dejtandet..... och då passar det inte in att långa "stora" kvinnor får skit från män men det passar att dom skriver ut sin längd för att dom vill ha längre män så då är det det och inget annat som du väljer att "tro"

Så JA om du kunde sluta gissa kvinnors motiv utifrån din egen mansvärldsbild så tror jag det skulle bli SÅ mycket lättare för dig! Kom igen liksom du läser här om tjejer som har det svårt , svårare än du , och ändå tar du inte in nåt av det dom skriver?? Bryr dig inte? Ja SURPRISE då blir det kritik sen när du uttalar dig om "hur kvinnor är"....
 
Senast ändrad:
Vegokillen har inte hört av sig, men jag tycker faktiskt att bollen ligger hos honom... visst han skrev sist typ ha en bra natt på jobbet, men tycker då han kan ta initiativ och börja skriva nu ändå faktiskt.

Äh, men du vill väl skriva och ses igen?

Just do it :) jag brukar inte orka tänka på vem som skrev vad senast! Han kanske sitter och tänker samma sak?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 876
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 940
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp