Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skulle ha varit iväg och grillat med kompisar ikväll, så vi åt det vi skulle haft med (blir tyvärr hemma). Eldost, grön sparris (färsk), sallad, fetaostkräm och hembakt focaccia (med oljan från soltorkade tomater istället för olivolja). En alkoholfri päroncider till. Jättegott!
 
20230623_201030.JPG

"Bullar" på färdig pizzadeg pga lat, fyllda med röra på färskost, crème fraîche och massa riven västerbotten. Toppad med min skagenröra på egenhändigt pillade räkor.
Hade även sill, samt diverse små snittar. Och bäst av allt; det finns rester.
 
Vi hade grandiosa planer inför midsommar. Men vi var så slut att vi blev hemma och inte direkt orkade laga berget av mat. Så i går åt vi dillkokt färskpotatis och jag hade till det varmrökt lax med citronpeppar och till det rödlök och romsås. Sambo hade sill med tillbehör.
Efterrätt orkade vi inte fixa.

I dag grillade sambo biff, citroniga tomater, halloumi, knyten med knipplök/smör/kryddor och dito knyte med blomkål. Till det också chilibiea.
Efterrätt sommartårta med färska jordgubbar och blåbär. Älskar de marängiga bottnarna! 😍
 
Efterrätt: jordgubbskladdkaka med jordgubbssås och vispad grädde. Hoppas att den blir god, blev så himla pepp när jag hittade receptet för nån vecka sen!
Det låter spännande, hur blev den? Och om svaret på den frågan är "jättegod", kan du dela med dig av receptet? :D
 
Kyl- och skåprensning resulterade här i någon slags hittepå-enchiladas med kidneybönor, paprika och, eh, sötpotatis. Definitivt en av de mer "kreativa" saker vi lagat på senaste men det blev faktiskt jättegott! Extra trevligt att vi dessutom gjorde av med inte mindre än fem råvaror som liksom bara blivit över från tidigare projekt och som annars skulle ha behövt slängas väldigt snart. Det enda vi använde som inte var "gammalt" var de krossade tomaterna :D (ja, och så kryddorna då förstås)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp