Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var trötta och hade mycket att göra båda två idag. Så vi rotade fram rester av köttfärssås som vi spädde ut med någon pastasås med ricotta som vi hittade i skåpen. Till det pasta.
God mat passande efter varit ute i kylan halva dagen!
 
Vad ÄR sparrisbroccoli!?! :rofl:
(Måste googla!)

Visst heter det broccolini har?

Är på g att investera i en slowcocker (crockpot) , förhoppningvis köpa en hyfsad billig av privatperson på lördag. Men några tips på vad för rätter gör i sådan? :d Kött och veg, men ej fisk, skaldjur

I dag la jag 5 kyckling brost i slow cockern tillsammans med sen sas av olika grejor ... lite bbq sas, lok, garlic, och diverse kryddor ... efter 6 timmar pa lag varme tog jag tva gafflar och gjorde det till "pulled" chicken. Det blev mycket gott och racker lange!
 
I går gjorde vi pizza. Körde på tomatpizzasås, färsk mozarella, fetaost, vitlöksoliver, diverse spanskt kallskuret och färsk basilika. Efterrätt för mig semla och sambon någon mjuk kaka.

Nu väntar jag otåligt på torsrygg i knyte med minitomater, rödlök, smör kryddor. Till det mos av blomkål och potatis. Och blancherade färska haricot verts.
Efterrätt blir förhoppningsvis semla. Om jag lyckas övertala sambo att äta kaka igen. 😈😅
 
Idag långkokt fläsklägg med buljongrotmos och senapssås. Bara en intressent så resten fick mosa i sig lyxlasagne från i fredags, men så blir det också flera matlådor. Mums.

IMG_6345.jpeg
 
Var i Malaysia en kort period på SIDAuppdrag. Då levade jag i princip på kycklingspett marinerade i jordnötter. Aldrig själv fått till det bra, är det någon som har ett bra recept?
 
Ikväll gjorde sambo hemgjorda pommes, kyckling, majskolvar och bakade örtiga tomater. Till det Rays grillsåser.
Efterrätt blev ett berg frukt och bär. 😍
 
Var i Malaysia en kort period på SIDAuppdrag. Då levade jag i princip på kycklingspett marinerade i jordnötter. Aldrig själv fått till det bra, är det någon som har ett bra recept?

De chicken satay jag brukade ata i Malaysia (mestadels precis soder om Singapore, Johor Bahru) och Singapore ar en "SIngapore style chicken satay" ... och den godaste kyckling i varlden!
 
Igår åt vi pasta med lättrökt lax, citronsås, spenat och ärtor vilket var väldigt gott och fräscht!

Planen för kvällen är soppa på sötpotatis och morot, och efter att ha läst @Liten s inlägg måste jag nog göra lite pannkakor till efterrätt också :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp