Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du cray-cray?!Bägge delar!
Är du cray-cray?!
(Menar du fryst eller färsk eller friterad eller i soppan? Alla fyra delar kanske?)
Fritera den färska och den frysta i soppan? Eller tvärt om? Gaaaah![]()
PANIKEN!![]()
Okej problemet fick en snabb lösning. Tog ut några frysta skivor, samt skalade och började skiva en bit färsk. De frysta skivorna var väldigt tjocka så de får gå i buljongen, den färska kunde jag skiva väldigt tunt så den får bli friterad![]()
BARNET har ätit fryst färdig glutenfri pizza. Eftersom jag är en god mor värmde jag den i ugnen och kastade på oliver och kapris. Nu mölar hon in skorpor och te... MINIbarnet kräks och äter gröt och är snuvigt.
Jag har en hemlig pizzadeg i kylen som ska bli nåt mirakulöst med Morbier, färska fikon från nåt icke-pk-land och ruccola samt tryffelolja och parmesan.
Det där var inspirerande! Jag vill också koka Ramen! Kokar du fond i 24 timmar och sånt?Resultatet! Ramen fusion svenska västkusten.
![]()
Buljongen: Mortlad szechujanpeppar, röd miso, sesamolja, ingefära, torkade trattkantareller, tunna morotsslantar, japansk soja och sockertång från Tångbutiken.
I botten ligger morotsbitar och fler skivor av den före detta frysta lotusroten, resten av ingredienserna är pak choi, udonnudlar, tofu marinerad i soja och hoisin och därefter stekt, gröna sojabönor, vårlök, friterad färsk lotusrot samt ägg toppat med flingor av fermenterad rödalg. Glömde enbart EN ENDA ingrediens jag tänkt ha med från början: det rökta saltet![]()
Det där var inspirerande! Jag vill också koka Ramen! Kokar du fond i 24 timmar och sånt?
Jag har liksom inte fattat grundprincipen för Ramen. Har du några tips för en nybörjare?Nejnej! Det var därför jag köpte röd miso, det är dashi i den och ger mycket smak snabbt. Plus att jag gör mest vegetariskt, de där 24-timmarskoken är väl med fläskben o grejer iMen när jag är i Japan i vinter tänker jag äta ramen där andra stått och kokat fläskben i 24 timmar till buljongen först...
Alla val! Mitt söta lilla huvud KRISAR! Har vi ingen MAN här?
Konferangs över dagen.
Kaffe och smörgås med lite gröna blad, någon god ost och lite smaklösa tomater
Lunch var vegetarisk ärtsoppa och pannkakor.
Kaffe och en torr bakelse på em.
Äpple och clementin vid hemkomst. Jag övervägde diverse snabbmatshak/bensinstationer under min hemfärd men bestämde mig för att ha karaktär och ta något som fanns hemma. Av någon anledning kändes inte det beslutet lika bra när jag kom hem.