Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Miao det finns ett recept från arla på dubbel kladdkaka med kokosfyllning (baserad på karamelliserad mjölk eller möjligen kondenserad) - ett tips om du gillar kokos. Typ samma princip som med den du bakade idag och löjligt god![]()
Hä, jag tänkte du skulle slippa googla så jag delar med mig av länken iställetTack för tips! Jag är personligen inte överförtjust i kokos, men jag vill kunna baka alla möjliga sorters kakor för olika smaker (och så har jag typ 500 g riven kokos i bakskåpet som behöver komma till användning
) så alla tips är välkomna!
Ska googla!
@Miao recept tack!
Hä, jag tänkte du skulle slippa googla så jag delar med mig av länken istället![]()
Det är det här jag tänkte på - ett mycket bra sätt att konsumera kokos på
https://www.arla.se/recept/kladdkaka-med-kokosgomma/
Somliga BARN skulle nog se Finland som ett lämpligt mål för en kulinarisk semester.
Äsch just nu räcker det med att jag tänker på dina inlägg och vad de brukar innehålla för att dreglandet ska sätta igång, så det blir kanske lite bortkastat med spoilers trots allt.Blunda nu @Mineur!
Idag blev det 6 matlådor med korvstroganoff (paprika i olika färg, gul lök, falukorv med hög köttprocent, paprikapulver, socker, tomatpuré, köttbuljong och grädde), och sedan testade jag på ett nytt kakrecept eftersom jag hade en halv burk karamelliserad mjölk att bli av med! Resultatet blev en chokladkaka fylld emd dulche de leche, serverad med vaniljvisp!
![]()
Tog nog en lite för stor springform, borde ha tagit en typ 3 cm mindre. Men nu har jag iaf testat på "lager på lager" bakning för första gången!
Äsch, löften om en tur till Fjärås ska nog locka hem honom! Vem behöver Dubai, när man kan ha Fjärås?Dubai är typiskt INTE världens ände!
PRECIS min åsikt!Äsch, löften om en tur till Fjärås ska nog locka hem honom! Vem behöver Dubai, när man kan ha Fjärås?
Och de har säkert inga chokladfrukostar i Dubai!PRECIS min åsikt!![]()
Nä! Eller marsipan! Eller bibliotek med meröppet! Eller pepparrot! Eller en thailändsk take away som typ bara tar swishOch de har säkert inga chokladfrukostar i Dubai!
Exakt min mening.Nä! Eller marsipan! Eller bibliotek med meröppet! Eller pepparrot! Eller en thailändsk take away som typ bara tar swishDubai har helt enkelt inget att komma med i jämförelse med Fjärås
![]()
I min fars familj gäller just Förlanda som Världens Ände.
HERREGUD vad övre-medelklass-bortskämt det hade varit!Jag läste Frölunda och tänkte att NU är vi väl lite känsliga ändå![]()
Kolhydratbrist kan driva en att sakna de mest besynnerliga livsmedel!Lax med kesotäcke och blomkålspuré. Suktar för första gången i mitt liv efter potatis.
Det är en helt vanlig känsla!Suktar för första gången i mitt liv efter potatis.