Jag avstår.Popcornsmörgåstårta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag avstår.Popcornsmörgåstårta!
Popcornsmörgåstårta!
HERREGUD vad övre-medelklass-bortskämt det hade varit!
Förlanda är faktiskt en annan sak. Dock tror jag att det främst var på 50-talet denna ort (eller brist därpå) utropades till världens ände av familjen. Jag tror att världens ände sedan dess har förflyttat sig ytterligare en bit bort.
Evenemang igår också, så innan jag åkte från jobbet åt jag fralla med tranbär i och brie och "het" salami i. (Den är inte särskilt het, men den är god.)
Snabbnudlar igen när jag kom hem efter mycket trevligt föredrag på Konstmuseet. Jag har annan mat hemma, men av någon anledning kan det vara så himla gott med lite glutamat... och mat som tar fyra minuter att laga är ibland välkommetDessutom regredierade jag genast till studenttiden när jag åt nudlar ur stor kopp (inte för att jag inte har några skålar utan för att jag har en förkärlek för soppa i stor kopp, oklart varför) och drack Earl Grey!
Låter som en mycket mysig middag!Evenemang igår också, så innan jag åkte från jobbet åt jag fralla med tranbär i och brie och "het" salami i. (Den är inte särskilt het, men den är god.)
Snabbnudlar igen när jag kom hem efter mycket trevligt föredrag på Konstmuseet. Jag har annan mat hemma, men av någon anledning kan det vara så himla gott med lite glutamat... och mat som tar fyra minuter att laga är ibland välkommetDessutom regredierade jag genast till studenttiden när jag åt nudlar ur stor kopp (inte för att jag inte har några skålar utan för att jag har en förkärlek för soppa i stor kopp, oklart varför) och drack Earl Grey!
Det vill ju till att den världens ände man pratar om inte ligger längre bort än att man känner till den! (När jag skulle tågluffa första gången, tyckte min farmor (född 1896) att en utflykt till Kungsbacka var mer lagom för mig. Från typ Fjärås, då.)Ungefär hem till mig, kanske?
Jobbar på så gott jag kan för att den odlade maten ska förfaras. Nymaken har börjar bli gnällig och hävda att han blivit squashallergiker och försöker ta över matlagningen. Men jag vet hur det blir då. Bara fisk och skaldjur så långt ögat når.
Inget fel på det så sett, men vad ska då hända med mina åtminstone 10 kg squash?? För att inte tala om allt annat som växer mig över huvudet. Tomater, lök, purjo, jordärtskockor, palsternackor och persiljerot t.ex....
Så idag blev det helt enkelt rostade grönsaker i ugn med chili, honung och färska örter. Tzatziki till plus nötfärsbiffar med smulad fetaost och soltorkade tomater. Gott. Ett glas rött till. Och sen kom grannen med islandshästar och äpplen, så det fick bli ridtur och sedan äppelpaj. Livet är gott.![]()
Ungefär hem till mig, kanske?
Jobbar på så gott jag kan för att den odlade maten ska förfaras. Nymaken har börjar bli gnällig och hävda att han blivit squashallergiker och försöker ta över matlagningen. Men jag vet hur det blir då. Bara fisk och skaldjur så långt ögat når.
Inget fel på det så sett, men vad ska då hända med mina åtminstone 10 kg squash?? För att inte tala om allt annat som växer mig över huvudet. Tomater, lök, purjo, jordärtskockor, palsternackor och persiljerot t.ex....
Så idag blev det helt enkelt rostade grönsaker i ugn med chili, honung och färska örter. Tzatziki till plus nötfärsbiffar med smulad fetaost och soltorkade tomater. Gott. Ett glas rött till. Och sen kom grannen med islandshästar och äpplen, så det fick bli ridtur och sedan äppelpaj. Livet är gott.![]()
Det vill ju till att den världens ände man pratar om inte ligger längre bort än att man känner till den! (När jag skulle tågluffa första gången, tyckte min farmor (född 1896) att en utflykt till Kungsbacka var mer lagom för mig. Från typ Fjärås, då.)
Har han tröttnat på courgette avec squash et zucchini?![]()
![]()
Låter himla gott! Tycker ananas, banan och curry är bästa kombinationen på pizzaI kväll blir det hemgjord pizza (troligen med ananas, banan och curry) och vitkålssallad och kladdkaka.
Låter himla gott! Tycker ananas, banan och curry är bästa kombinationen på pizza![]()
![]()