Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade exakt 109 kronor kvar av lönen. Köpte lammfärs, nämnda dadlar samt atamon. Kokar marmelader. En med plommon, rom och valnötter. En med vindruvor, konjak och dadlar. Är osannolikt huslig. Typ hemmafru under 40-talets ransoneringstid.
Strax dags att laga middag till partner och bihustru. Det blir lammfärsbiffar i en röra på trädgårdens gröna blad (pengarna tog ju slut) med basmatiris. Hittade en halvfull baginbox! Helgen är räddad!
Lite bikarbonat gör diskbänken extra blank!Glöm inte bona den rostfria diskbänken efteråt!
Jag köpte istället en flaska vin från Golan-höjderna. Mycket kosher. Ärat vare barnbidraget und so weiter.
Partnern stirrade på mig med vantro i blicken- Israeliskt vin, när jag kunde köpt en bra Riesling?!?
Lättare relationskris, men har risotto i massor i kylen. Vi lär överleva helgen och imorgon ska jag på barnkalas= gratiskakor.
Det kan vara det vin som vi till sist inte köpte den nyårsafton då vi åt judisk mat.Glöm inte bona den rostfria diskbänken efteråt!
Jag köpte istället en flaska vin från Golan-höjderna. Mycket kosher. Ärat vare barnbidraget und so weiter.
Partnern stirrade på mig med vantro i blicken- Israeliskt vin, när jag kunde köpt en bra Riesling?!?
Lättare relationskris, men har risotto i massor i kylen. Vi lär överleva helgen och imorgon ska jag på barnkalas= gratiskakor.
Det kan vara det vin som vi till sist inte köpte den nyårsafton då vi åt judisk mat.
Jag blir vansinnig, min stekta potatis blir alltid svart utanpå och rå inuti, ja jag vet att man egentligen ska koka den mjuk, men orkar bara inte göra det utan häller den direkt i stekpannan och orkar sedan inte stå och röra.
Jag gillar att Systembolaget undviker att uttala sig i känsliga frågor och därmed anger ursprungslandet som Övrigt.https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=Golan&
Hermon, det röda. Jag drabbades av nån litteraturromantisk grej när jag läste Golan-höjderna. Kan ha varit en hjärnblödning om man frågan partnern.
Jag hade exakt 109 kronor kvar av lönen. Köpte lammfärs, nämnda dadlar samt atamon. Kokar marmelader. En med plommon, rom och valnötter. En med vindruvor, konjak och dadlar. Är osannolikt huslig. Typ hemmafru under 40-talets ransoneringstid.
Strax dags att laga middag till partner och bihustru. Det blir lammfärsbiffar i en röra på trädgårdens gröna blad (pengarna tog ju slut) med basmatiris. Hittade en halvfull baginbox! Helgen är räddad!
Men det är ju jättelångt till nästa lön, ni kommer att svälta!Jag kan skicka några squashar om du vill??
Börjar nästan förstå nymaken. Squash i ugn idag. Med andra rostade grönsaker. Och tzatziki. Gott, men typ smaker man känner igen vid det här laget...Kunde hittat på nåt helt annat med squashen, men det fanns tzatziki kvar och här bidras det inte till matsvinnet i onödan ...
Kan man inte långtidslagra odjuren (squashen, inte petruska med partner och bihustru)?
Jag odlar squash, men ser till att fritera tillräckligt många blommor för att slippa invasion.
Jodå de håller allt några veckor om man förvarar dem kyligt. Men vad hjälper det???Fritera blommorna - i sådan mängd??
En del kan man ju nypa av bara
Jag har tillfälligt tillstånd för squash, får bara ha en planta/år. Samma sak med gurka och pumpa.
Går det inte att göra någon rolig inläggning med zucchini?Jodå de håller allt några veckor om man förvarar dem kyligt. Men vad hjälper det???Fritera blommorna - i sådan mängd??
Säger vem?? Alltså, det är ju toppenmat. Men jag ska ju hålla igen och kan tyvärr inte äta hela tiden ...![]()